آفتاب

زندانیان سابق گوانتانامو با دولت اروگوئه به توافق رسیدند

زندانیان سابق گوانتانامو با دولت اروگوئه به توافق رسیدند

چهار زندانی سابق گوانتانامو که در مقابل سفارت آمریکا در مونته‌ویدئو برای دریافت غرامت بیش از 12 سال حبس تحصن کرده بودند، با دستیابی به توافقی با مقامات اروگوئه‌ای به اعتراض خود پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام اعتراضی از 23 آوریل در پی درماندگی این زندانیان در مقابل برنامه دولت اروگوئه در اسکان مجدد آنها آغاز شد. این زندانیان سابق گوانتانامو ادعا می‌کنند چیزهایی که به آنها وعده داده شده بود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند.

این افراد که در مجموع شش تن شامل چهار سوری، یک تونسی و یک فلسطینی هستند از ماه دسامبر در اروگوئه اسکان داده شدند. همگی آنها در یک خانه چهار خوابه در مونته‌ویدئو زندگی می‌کنند و یکی از اعتراضات آنها نیز این است که به فضای شخصی خود برای دیدارهای خانوادگی نیاز دارند.

عادل بن محمد الورقی، زندانی تونسی در این باره می‌گوید: دولت اروگوئه پذیرفته تا به هر یک از آنها به مدت دو سال خانه شخصی ارائه دهد. به گفته او علاوه بر این آنها ماهیانه 566 دلار دریافت کرده و از خدماتی چون بیمه درمانی و کلاس‌های اسپانیایی بهره‌مند می‌شوند.

در همین حال کریستین میرزا، واسطه دولت و معترضان درباره مزایای ارائه شده به زندانیان اظهار می‌کند، ماهیانه این افراد براساس نرخ تورم و پیوستن اعضای خانواده به آنها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N829500

وبگردی