آفتاب
رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

پژوهش‌های سلول‌های بنیادی اعتبار خوبی برای کشور کسب کرده است

پژوهش‌های سلول‌های بنیادی اعتبار خوبی برای کشور کسب کرده است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه سلول‌های بنیادی تصریح کرد: پژوهش‌های سلول‌های بنیادی اعتبار خوبی برای کشور کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، دکتر سیدعلی‌اکبر شمسیان صبح امروز در آیین افتتاحیه کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: به جهت استقبال محققین حوزه سلولی مولکولی و پزشکان از برگزاری اولین کنگره سلول‌های بنیادی، بر آن شدیم تا با ابعادی متفاوت، فراگیرتر و عمیق‌تر این گردهمایی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با برگزاری این همایش بر آن شدیم تا پژوهشگران این حوزه از دو بخش علوم پایه و بالینی در تعامل بیشتر با یکدیگر قرار گرفته و این حرکت ارزشمند علمی مسیری رو به رشد داشته باشد.

شمسیان با بیان اینکه پژوهش‌های سلول‌های بنیادی اعتبار خوبی برای کشور کسب کرده است، گفت: این پژوهش‌ها امید خوبی برای هموطنان ما که خودشان و یا وابستگانشان ابتلا به بیماری صعب‌العلاجی دارند، می‌باشد.

رییس کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به افق 1404 سازمان جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: جایگاه ویژه‌ای برای فعالیت‌های تحقیقاتی و درمانی سلول‌های بنیادی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال 1389 اولین مرکز سلول درمانی استان در جهاددانشگاهی خراسان رضوی با حمایت پژوهشگاه رویان شکل گرفت و در سال 1392 این مرکز را با ارتقای اتاقک تمیز توسعه دادیم و هم‌اکنون نیز با مراکز متعددی در زمینه تحقیقات نظام‌مند پایه و کارآزمایی‌های بالینی همکاری داریم و برای آن آینده خوبی را متصور هستیم.

شمسیان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره منجر به تعامل بیشتر محققین این رشته و بهبود وضعیت سلامت هموطنان شود.

انتهای پیام

کد N829481

وبگردی