آفتاب
فولادگر در نطق میان دستور:

احتمال نرسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات افزایش یافته است

احتمال نرسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات افزایش یافته است

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با بیان اینکه آنچه از مذاکرات به گوش می رسد احتمال نرسیدن به یک توافق خوب را افزایش می دهد، گفت: عهدشکنی ها و زیاده خواهی ها مشکلی را سر راه مذاکره ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور خود گفت: آنچه این روزها از مذاکرات هسته ای به گوش می رسد، نشان می دهد احتمال نرسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات افزایش یافته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پافشاری 1+5 و خصوصاً آمریکا در مواضع زورگویانه خویش و حتی زیر پا گذاشتن برخی مواد تفاهمنامه لوزان و به اصطلاح دبه کردن در بیانیه سوئیس را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این اخبار بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و همپیمانان او و زیاده خواه بودن سلطه‌گران را اثبات می کند.

فولادگر تصریح کرد: مذاکرات هسته ای تا همین جا از جهت شکستن فضای منفی بین المللی علیه ایران و تبلیغات غیر واقعی منطقی نبودن و اهل گفتگو نبودن جمهوری اسلامی از یکسو و از بعد پذیرش استقلال و عزت نظام اسلامی موفقیت بزرگی را نصیب ملت ایران کرده است، تا جایی که کشورهای 1+5 نظامی را که به دنبال براندازی آن بودند، در مذاکرات به رسمیت شناخته و حتی به عدم توفیق تهدیدهای نظامی و تداوم تحریم ها علیه آن، اعتراض کرده‌اند، لذا نمی توان آن را خیانت یا شبیه عهدنامه گلستان و ترکمنچای نامید.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: با توجه به زورگویی ها و سلطه گری های طرف مقابل و عهدشکنی ها و غیرقابل اعتماد بودن آنها، هنوز فتح الفتوحی صورت نگرفته که این مستلزم برگزاری جشن و پایکوبی و تبریک گفتن ها باشد.

فولادگر اظهار داشت: امروز که در حساس ترین موقعیت مذاکرات قرار گرفته ایم، از تیم مذاکره کننده به جهت تلاش ها و زحمات آنها و پافشاری در دفاع از حقوق ملت، تقدیر و تشکر کرده و برای آنها در رسیدن به توافق خوب، آرزوی موفقیت می کنیم و به دنیا هم اعلام می کنیم در صورتی که راه مذاکره بسته شود، گزینه بعدی تداوم فعالیت های صلح آمیز نظام جمهوری اسلامی و انجام طرح های تحقیق و توسعه هسته ای و البته اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود و گزینه دیگری در کار نیست.

وی تاکید کرد: ملت آزمون خویش را در شکست تحریم های اقتصادی و سیاسی با موفقیت سپری کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گره نزدن مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته ای بود، اظهار داشت: اینک حجت بر همه تمام شده و امروز برخی مسئولان و مشاوران اقتصادی دولت اذعان کردند که در صورت رسیدن به توافق هم، مشکلات اقتصادی یک شبه حل نخواهد شد.

فولادگر اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی در گروی اصلاح سیاست های اقتصادی دولت محور و نفت محور در کشور، اصلاح سیاست ها و روش های اجرایی و تقویت مدیریت های اقتصادی و نیز اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش آسیب ها و تکانه های خارجی بر اقتصاد کشور و حمایت واقعی از تولید است.

وی با اشاره به حوادث منطقه اظهار داشت: در حوادث منطقه شاهد تحقق آرمان های امام در صدور انقلاب اسلامی از طریق قلوب مردم مسلمان و گرایش آنها به نهضت های بیداری اسلامی هستیم و آنچه دشمنان انقلاب را بر سر میز مذاکره با جمهوری اسلامی نشان داده است، همین موفقیت بی نظیر نظام، موقعیت بی نظیر نظام و ثبات و امنیت کشور بر منطقه می باشد.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: نهضت مقاومت لبنان و فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و پایداری ملت سوریه در مقابل هجمه براندازانه نظام سلطه، هوشیاری مردم و دولت عراق در مقابل طرح های تجزیه طلبانه و مقاومت مردم مظلوم یمن در مقابل تجاوز و نسل کشی نظام ظالم عربستان همه حاکی از آشکار شدن آثار پیروزی اسلام راستین است؛ «باش تا صبح دولتت بدمد که این هنوز از نتایج سحر است»

فولادگر در پایان خواستار رسیدگی جدی به حوادث ورزشگاه تبریز در مسابقه فوتبال شد و ضمن تاکید بر شایستگی هر سه تیم تراکتورسازی، نفت و سپاهان، قهرمانی تیم سپاه را تبریک گفته و خواستار همبستگی ملی و جلوگیری از اقدامات منجر به تنش های بیشتر در سطح کشور شد.

کد N829469

وبگردی