آفتاب

آمریکا کاسه صبر العبادی را لبریز کرده است

آمریکا کاسه صبر العبادی را لبریز کرده است

یک منبع آگاه عراقی از ناخرسندی نخست وزیر این کشور از برخی اقدامات آمریکا در جنگ علیه داعش در عراق خبر داد و اعلام کرد که این نارضایتی باعث شد عراق ماموریت آزادسازی الرمادی رابه بسیج مردمی واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، یک منبع برجسته در بسیج مردمی عراق که چند روز قبل با حیدرالعبادی، نخست وزیر این کشور دیدار کرده، عنوان داشت که العبادی در این دیدار ناخرسندی خود را نسبت به برخی از اقدامات آمریکا اعلام و همچنین نگرانی و تعجب خود را نسبت به وضعیتی که گروه‌های نظامی و ارتش عراق دارند ابراز کرده است.

یک منبع به نقل از العبادی گفت: صدها خودروی نظامی مجهز به سلاح به دلیل شایعه‌ پراکنی‌ها و نگرانی‌ها از الرمادی گریختند و زمانی که به آن‌ها گفته شد چرا فرار می‌کنید آن‌ها گفتند که نمی‌خواهند اسپایکر (پایگاه نظامی که سربازان شیعه عراقی در آن توسط داعشی‌ها قتل عام شدند) جدیدی در مورد آن‌ها تکرار شود.

این منبع گفت که اقدامات آمریکا، حیدرالعبادی را واداشته تا ماموریت آزادسازی الرمادی را این بار به بسیج مردمی که اخیرا از حمایت کابینه عراق برای شرکت در نبردهای الانبار برخوردار شد واگذار کند .

در این خصوص روزنامه الاخبار گزارش داد که العبادی به صورت اولیه تصمیم گرفته است که فرماندهی عملیات نظامی در این استان را به یکی از گروه‌های برجسته در بسیج مردمی بسپارد.

انتهای پیام

کد N829431

وبگردی