آفتاب
آیت‌الله سبحانی:

مذاهب اسلامی، رفع اختلافات را به علما واگذار کنند

مذاهب اسلامی، رفع اختلافات را به علما واگذار کنند

آیت‌الله سبحانی گفت: انگلیس، سنی را علیه شیعه و شیعه را علیه سنی می‌شوراند که در این کار خود نیز بسیار استادانه عمل می‌کند چرا که این کشور نه به شیعه علاقه‌ای دارد و نه به سنی و تنها به نابودی اصل اسلام فکر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تشریح توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مبانی ارزشی اسلام و لزوم هوشیاری در برابر آنان پرداخت.

وی با اشاره به حوادث صدر اسلام خاطرنشان کرد: از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) چنین بر می‌آید که پیامبر گرامی اسلام نسبت به آینده امت خود نگرانی خاصی داشتند و در زمانی که در بستر افتاده بودند فرمودند دنیا را تاریکی فرا گرفته است؛ که این جمله پیامبر اکرم(ص) حاکی از آن است که ایشان نگران اختلاف بین امت اسلامی بوده است.

وی افزود: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام مسلمانان جنازه آن حضرت را ترک کردند و حضرت علی(ع) را تنها گذاشتند و به دنبال تشکیل شورا برای جانشینی حضرت رفتند.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: ما الان در مقام اختلاف هستیم و نمی‌توانیم آن را جمع کنیم چراکه هر دو طرف شیعه و سنی در فرهنگ و مذهب خود اصرار دارند و امکان برداشتن اختلافات از ریشه و اساس نیست اما لازم است که همه امت اسلام به دنبال مشترکات باشند و اختلافات را به علما واگذار کنند نه به مردم عادی که علیه هم بشورند.

این مرجع تقلید نقش استعمار پیر انگلیس در ایجاد اختلافات قومی و مذهبی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و تاکید کرد: انگلیس سنی را علیه شیعه و شیعه را علیه سنی می‌شوراند که در این کار خود نیز بسیار استادانه عمل می‌کند چرا که این کشور نه به شیعه علاقه‌ای دارد و نه به سنی و تنها به نابودی اصل اسلام فکر می‌کند نه چیز دیگر.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی درگیر شدن مذاهب اسلامی با یکدیگر و فراموش کردن دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: متاسفانه دشمن اصلی اسلام و مسلمین یعنی رژیم صهیونیستی فراموش شده است و این رژیم غاصب روز به روز بیشتر قدس را می‌گیرد و توسعه می‌دهد و به روی مردم بیچاره بمب می‌ریزد اما به جای مقابله با این دشمن مذاهب اسلامی با یکدیگر درگیر می‌شوند.

انتهای پیام

کد N829366

وبگردی