آفتاب

سازمان ملل به دنبال راه‌ حل‌های جدید درباره صلح خاورمیانه

سازمان ملل به دنبال راه‌ حل‌های جدید درباره صلح خاورمیانه

هماهنگ کننده جدید سازمان ملل در خاورمیانه گفت: سازمان ملل به دنبال یافتن راه حل‌های جدید با دولت اسرائیل به منظور بازگشت به مذاکرات با هدف ایجاد یک کشور فلسطینی در چارچوب قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده جدید سازمان ملل در خارومیانه به شورای امنیت گفت که مذاکره بعدی برای آینده روند صلح میان اسرائیل و فلسطین ضرورت دارد.

مذاکرات صلح میان اسرائیل و فسلطین از ناکامی مذاکرات آوریل 2014 متوقف شده است.

تلاش‌های ایالات متحده در احیای این مذاکرات در ماه‌های اخیر و همزمان با برگزاری انتخابات در اسرائیل و تشکیل دولت جدید توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به صورت موثری در حال انجام است.

ملادینف گفت، من و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با دولت جدید اسرائیل برای یافتن گزینه‌های واقعی به منظور برگزاری مذاکراتی معنادار در راستای "راه حل دو کشوری" و در چارچوب قابل قبول همکاری می‌کنیم.

ملادینف که ماه گذشته میلادی به عنوان هماهنگ کننده سازمان ملل در خاورمیانه برگزیده شد بار دیگر بر خواسته سازمان ملل در توقف ساخت و سازها و شهرک‌سازی‌های اسرائیل تاکید کرد و از دولت جدید تل آویو خواست تا تصمیماتش را درباره این مساله تغییر دهد.

سازمان ملل مکررا از اسرائیل می‌خواهد تا شهرک‌سازی‌ها در مناطق فلسطینی را متوقف کند و این اقدامات را غیرقانونی می‌داند.

هماهنگ کننده سابق سازمان ملل در خاورمیانه در مارس به شورای امنیت گفته بود که شهرک سازی‌ها تهدیدی جدی برای ناکامی در دستیابی به صلح است.

تلاش سازمان ملل برای احیای مذاکرات صلح در حالی صورت گرفته که شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه‌ای احتمالی درباره پارامترهای توافق نهایی بحث می‌کند.

پیش نویس این قطعنامه راه را برای تشکیل کشور فلسطینی شامل کرانه باختری و نوار غزه باز می‌کند.

نگرانی‌های بین‌المللی درباره روند صلح پس از آن شدت گرفته که نتانیاهو در جریان کمپین انتخاباتی‌اش قول داد که هرگز اجازه نمی‌دهد کشور فلسطین تشکیل شود اگرچه بعدا حرفش را پس گرفت.

انتهای پیام

کد N829148

وبگردی