آفتاب

دیدار اوباما با مشاورانش درباره عراق/استراتژی جدید ارتش در رمادی

دیدار اوباما با مشاورانش درباره عراق/استراتژی جدید ارتش در رمادی

در حالی که ارتش عراق استراتژی جدیدی را برای مقابله با داعش در شهر رمادی در پیش گرفته، باراک اوباما در نشستی با مشاوران ارشد امنیتی حمایت خود از دولت عراق و نیز مسلح کردن عشایر استان الانبار را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، به دنبال درگیری‌ها میان ارتش عراق و داعش در استان الانبار، صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی همچنان کنترل 30 درصد از شهر رمادی را در دست دارند.

صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد که ارتش استراتژی جدیدی را برای مقابله با داعش در شهر رمادی در پیش گرفته و پایان جنگ الانبار سریع‌تر از آزادسازی تکریت خواهد بود.

در حالی که اخیرا وزارت دفاع آمریکا مجبور به قبول حضور شبه نظامیان شیعه عراق (نیروهای مردمی) در جنگ آزادسازی رمادی شد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نشستی را با مشاوران ارشد امنیت ملی این کشور برگزار کرد و در این نشست امکان سرعت بخشیدن به تجهیز عشایر محلی به سلاح جهت بازپس گیری شهر رمادی را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: در این نشست ما چگونگی ارائه بهتر تجهیزات به نیروهای عراقی در الانبار را از طریق سرعت بخشیدن به تجهیز عشایر محلی و حمایت از عملیات عراقی‌ها برای بازپس گیری رمادی مورد بررسی قرار دادیم.

اوباما در این نشست حمایت خود را از دولت حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد و از مسلح کردن عشایر در استان الانبار استقبال کرد.

این نشست با حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا، اشتون کارتر، وزیر دفاع، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی، جان برنان، مدیر دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا و مسئولان ارشد دیگر جهت ارزیابی استراتژی آمریکا در خصوص مبارزه با داعش برگزار شد.

همزمان با این تحولات عقیل الطریحی، استاندار کربلا از آمادگی نیروهای مردمی برای مشارکت در عملیات آزادسازی استان الانبار خبر داد و خواهان هماهنگی دولت محلی الانبار در این زمینه شد.

وی نسبت به شایعه پراکنی و شیوه انتشار اکاذیب که داعش از آن استفاده می‌کند هشدار داد و بر همکاری مشترک با مرجعیت دینی جهت حفظ امنیت و ثبات در کربلا تاکید کرد.

در همین حال فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که اقدامات فوری را برای کمک رسانی به 25 هزار آواره عراقی که از شهر رمادی گریخته اند اتخاذ می‌کند.

وی گفت: بیشتر آوارگان از شهر رمادی به سمت بغداد می‌روند و تلاش می‌کنند تا از طریق ایست‌های بازرسی وارد پایتخت شوند. هزاران خانواده نیز به منازل خود در رمادی بازگشته‌اند اما وقوع درگیری‌های مجدد آن‌ها را مجبور به فرار می‌کند.

انتهای پیام

کد N829044

وبگردی