آفتاب

آیت الله مکارم شیرازی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها لزومی ندارد

آیت الله مکارم شیرازی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها لزومی ندارد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، با بیان اینکه نباید هر کاری که غربی ها انجام می‌دهند ما نیز انجام دهیم گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها لزومی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدار با رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال افزود: دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها لزومی ندارد و ما می‌دانیم که مشکلاتی در این رابطه ایجاد می‌شود و مفاسدی تولید می‌شود زیرا کنترل این فضا مشکل است.

وی با اشاره به مشکلات خروج بانوان نیز در ورزشگاه‌ها افزود: نباید در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها اصرار کرد. به هر حال خوب است که ما مرعوب فرهنگ غربی‌ها نشویم و استقلال دینی و اخلاقی و مذهبی اسلامی خود را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید مستقل باشیم و هرچه آنها می‌خواهند و انجام می دهند را برای خود معیار نکنیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود گفت: ورزش برای همه به خصوص برای جوانان از جهات مختلف لازم است؛ هم باعث سلامتی تن و روح و هم سرگرمی سالمی است که او را از کارهای ناسالم باز دارد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) به ورزش‌های اسلامی اهمیت می‌دادند. ورزشکارانی که در گذشته بودند الگوهای خاص انسانی بودند که نامشان به عنوان یک الگوی اخلاق باقی مانده است و اگر در محل‌ها افراد شروری متعرض نوامیس می شدند مردم به این ورزشکاران رجوع می کردند که از اشرار در امان بمانند.

این مرجه تقلید تصریح کرد: اگر همان معانی در مقیاس بزرگتری در جریان بیاید انسان‌های نمونه برای جامعه و جوانان الگو می‌شوند و همین افراد الگویی برای تربیت نسل جوان می‌شوند. در حقیقت ورزشکاران به معلمان اخلاق مبدل می شوند.

مکارم شیرازی بیان کرد: از آن جایی که ورزش به شکل فعلی از غرب آمده است فرهنگ غربی را هم با خود آورده است و مشکلات خود را نیز به بار می آورد که متاسفانه آثار آن نیز بسیار خطرناک است.

وی گفت: این مساله از آنجا ناشی می شود که این مسایل رنگ فرهنگ غربی به خود گرفته است. باید مسایلی که از غرب می آید را اسلامی کنیم و استفاده کنیم. مثل اینکه می توانیم تلویزیون را نیز اسلامی و دینی کنیم و استفاده کنیم.

وی افزود: مشکلات در این عرصه بسیار زیاد است و گهگاهی از برخی از ورزشکاران مسایلی درج می شود و مسایلی رخ می‌دهد که نگران کننده است. برنامه هایی که در خصوص ورزشکاران وجود دارد باید در خصوص تماشاگران نیز وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید کاری کنیم که هم تماشاچیان و هم ورزشکاران اصلاح شوند که قطعا باید برای اصلاح آنها کار فرهنگی درست انجام داد و مردم را تربیت اخلاقی کرد. باید مردم را به درستی با مفاهیم دین آشنا کنیم و مربیان اخلاقی هم باید در کنار تیم‌های ورزشی باشند و جوانان را تربیت کنند.

مکارم شیرازی بیان کرد: برای تماشاگران نیز باید کارهای فرهنگی انجام داد و با کارهای فرهنگی این معضلات و ضایعات را در کشور کم کنیم. کار شما کار بسیار با ارزش و با برکتی است.

وی در پایان تصریح کرد: مسایل مالی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌ها در بین مردم شایع است زیرا برای مردم مهم است که این هزینه های گزاف را به این فوتبالیست‌ها چه کسی و از چه منبعی می‌دهد زیرا اثر مطلوبی در جامعه ندارد.

انتهای پیام

کد N828770

وبگردی