آفتاب

بازجویی مقامات آمریکایی از همسر "ابوسیاف"

بازجویی مقامات آمریکایی از همسر "ابوسیاف"

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، همسر بازداشت شده یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش که در حمله روزهای اخیر در سوریه کشته شد به منظور دریافت اطلاعات درباره نحوه برخورد این گروه با گروگان‌ها مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا معتقد است که این فرمانده، ابوسیاف نام داشته و در مساله گروگان‌های خارجی چون مولر، امدادرسان آمریکایی که در ماه فوریه کشته شد، دست داشته است.

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد، پرسنل ارتش آمریکا مستقر در عراق با هدف بازداشت ابوسیاف و همسرش ام سیاف اقدام به انجام حمله‌ای در شرق سوریه کردند.

به گفته کاخ سفید ام سیاف توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شد اما ابوسیاف پس از درگیری با نیروهای آمریکایی کشته شده است.

در این حمله کماندوهای آمریکایی همچنین یک زن ایزدی را که به نظر می‌رسیده به عنوان برده توسط خانواده سیاف نگهداری می‌شده، آزاد کردند.

نهادهای اجرایی و امنیتی آمریکا می‌گویند، ام سیاف احتمالاً توسط اعضای «گروه بازجویی از زندانیان با ارزش» مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

مقامات آمریکایی می‌گویند، ابوسیاف ارتباط مستقیمی با مولر و سایر گروگان‌ها داشته است، هرچند که این مقامات احتمال می‌دهند همسر ابوسیاف نقش محدودتری در ارتباط با این گروگان‌ها داشته است.

گفته می‌شود داعش هنوز گروگان‌هایی خارجی از جمله جان کانتلی، روزنامه‌نگار انگلیسی را همچنان در اسارت دارد اما خبری از هیچ گروگان آمریکایی نیست.

انتهای پیام

کد N828385

وبگردی