آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

وظیفه روحانیت، دفاع عقلانی از دین است

وظیفه روحانیت، دفاع عقلانی از دین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: علی‌رغم تمام مسائلی که امروز وجود دارد ما شاهد رویارویی باورهای اعتقادی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: علی‌رغم تمام مسائلی که امروز وجود دارد ما شاهد رویارویی باورهای اعتقادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در همایش «بر بلندای نظر» اظهار کرد: امروز در عصری قرار داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری عصر جنگ اعتقادی است.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند جنگ امروز، جنگ سیاسی و نظامی است اما این جنگ که امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته یک جنگ اعتقادی است.

حنان با بیان این‌که «امروز شاهد تلفیق نامیمون مسیحیت و یهودیت هستیم» خاطرنشان کرد: علی‎رغم تمام مسائلی که امروز وجود دارد ما شاهد رویارویی باورهای اعتقادی هستیم و وظیفه روحانیت تفقه در دین و دفاع عقلانی از دین است چراکه اگر غیر از این باشد ما از رسالت خود خارج شده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تأکید بر لزوم تفقه و فهم عمیق و دقیق از مسائل دینی، اضافه کرد: وظیفه روحانیت فهم دقیق و عمیق دین است تا بتوانند در برابر تهاجماتی که علیه دین وجود دارد پاسخ‌گو باشند.

وی با یادآوری این‌که «روحانیت نباید در برابر جریان‌های انحرافی که علیه دین قد علم کرده‌ کوتاه بیایند» تأکید کرد: اصولاً فلسفه و رسالت روحانیت چیزی جز دفاع از دین نیست، اما باید توجه داشت اگر بدون شناخت از دین بخواهیم قدم در راه دفاع از آن بگذاریم دچار انحراف می‌شویم.

حنان با بیان این‌که «دفاع از دین بدون تفقه و شناخت چیزی جز دفاع غیر تخصصی و شخصی نیست» افزود: نباید هرکس آن‌گونه که دوست داشت از دین تفسیر کند چراکه در آن صورت با انحراف مواجه خواهیم شد، کما اینکه بیش‌ترین آسیب‌هایی که جامعه دینی ما با آن مواجه است نشئت گرفته از عدم تخصص و تفقه در دین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‍‎الله بلندنظر، ادامه داد: عالمان دین کسانی هستند که در امتداد رسالت انبیاء و ولایت ائمه اطهار(ع) می‌آیند تا اندیشه جاودانگی شریعت اسلام را معنا و مفهومی مانا ببخشند.

وی در پایان گفت: آیت‌الله بلندنظر بی‌تردید عالمی وارسته، پیری روشن‌ضمیر و عارفی گمنام است که در برهه‌ای از تاریخ پُرافتخار الشتر با عنایت و لطف ربانی بر مردمان آن دیار عرضه شده است.

انتهای پیام

کد N828148

وبگردی