آفتاب
برای مقابله با قاچاق انسان؛

انگلیس نیروهای ویژه‌اش را به لیبی می‌فرستد

انگلیس نیروهای ویژه‌اش را به لیبی می‌فرستد

هم‌زمان با هشدار دبیرکل ناتو مبنی بر پنهان شدن شبه‌نظامیان داعش در میان پناهندگان قایق‌ها، نیروهای ویژه انگلیس احتمالا به لیبی اعزام خواهند شد تا با باندهای قاچاق انسان مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی میل، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داد که تروریست‌های داعش ممکن است در کشتی‌های مهاجران پنهان شوند. حال ممکن است انگلیس نیروهای ویژه‌ای را به لیبی اعزام کند تا جلوی این مشکل را در کشور مبدأ بگیرند.

همچنین ممکن است از هواپیماهای جاسوسی برای پیدا کردن سران باندهای قاچاق انسان استفاده شود. دولت لیبی متعهد شده است تا از ابزار نظامی برای مقابله با این بحران استفاده کند.

به گفته دبیرکل ناتو شبه‌نظامیان افراطی خود را در میان سیل مهاجرانی که از آفریقا به سمت اروپا می‌روند، پنهان می‌کنند.

جزئیاتی درباره احتمال مشارکت نیروهای انگلیسی در بحران مهاجرتی لیبی زمانی مطرح شد که دولت انگلیس در مذاکرات عالی‌رتبه بروکسل شرکت و بر تعهد نظامی برای مبارزه با این بحران روزافزون تاکید کرد.

وزرای امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا مقرهای نبرد جدیدی در یک پایگاه نظامی در رم ایجاد کنند و کشورهای عضو برای عملیات مشترکی در ماه ژوئن آماده می‌شوند.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس که در نشست مذکور حضور داشت، تاکید کرد که اطلاعات بیشتری باید درباره نحوه سازماندهی شبکه‌های قاچاق انسان جمع‌آوری شود: "نیروی دریایی سلطنتی هم‌اکنون بسیار فعال عمل می‌کند اما ما باید امروز اقدامی علیه باندهای مجرم انجام داده و شبکه‌های قاچاق را منهدم کنیم."

انتهای پیام

کد N828084

وبگردی