آفتاب

اذعان یک سناتور آمریکایی بر قدرت ایران در منطقه

اذعان یک سناتور آمریکایی بر قدرت ایران در منطقه

یک سناتور آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور این کشور و با اذعان بر قدرت ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد که عدم حضور آمریکا در خاورمیانه به ایران اجازه کنترل بر منطقه را داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور جان مک کین روز دوشنبه با حضور در برنامه‌ای در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی سیاست‌های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را در عرصه سیاست خارجی مورد انتقاد قرار داد و گفت که عملکرد وی سبب توقف حضور آمریکا در خاورمیانه شده است.

این سناتور آمریکایی مدعی شد به همین دلیل است که ایران در حال به دست گرفتن کنترل عراق،‌ سوریه، یمن و لبنان است. چیزی که موجب نگرانی هم‌پیمانان ما یعنی ترکیه و عربستان شده است.

مک کین ادامه داد: متأسفانه به نظر می‌آید که تمرکز ما روی داعش قرار دارد در حالی که شاهد این هستیم که ایران چهار کشور یمن، عراق، سوریه و لبنان را در کنترل دارد.

وی با ابراز نگرانی گفت: اکنون شما به درستی می‌توانید بگویید که بزرگترین قدرت دارای نفوذ در بغداد نه آمریکا بلکه ایرانی‌ها هستند.

سناتور مک‌کین همچنین به وضعیت سوریه و ادامه حضور بشار اسد رئیس جمهور این کشور اشاره کرد و مدعی شد ایرانی‌ها حضور بیشتری در دولت اسد دارند.

وی تأکید کرد: این مسأله واقعاً جالب است و ما احتمالاً باید با این انتخاب وحشتناک و غیرقابل قبول یعنی انتخاب میان بشار اسد یا اداره سوریه توسط گروه‌های افراط‌گرا روبرو شویم. چیزی که در حال روی دادن است نتیجه توقف دخالت ما در منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام

کد N828025

وبگردی