آفتاب

محجوب: خواسته‌ کارگران اجازه راهپیمایی در روزهای کارگر است

محجوب: خواسته‌ کارگران اجازه راهپیمایی در روزهای کارگر است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که احضار احمد توکلی به دادگاه باعث تعجب بود و قوه قضاییه باید از افکار افرادی همچون او حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علیرضا محجوب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: از رئیس جمهور برای وعده‌ی امید بخششان در مورد تکمیل توزیع سهام عدالت در میان کارگران و سایر فرمایشاتشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: درود ما بر همه کارگران باد که امید جامعه و ملت هستند و یکی از خواسته‌های آنها در هفته کارگر اجازه راهپیمایی در روزهای کارگر است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: همه ما می‌دانیم که در همه جهان به استثنای آمریکا راهپیمایی روز کارگر انجام می‌گیرد که مطابق با اول ماه مه مسیحی است. در این مراسم‌ها کارگران گروه گروه با پلاکاردها و شعارهایشان به سوی میادین اصلی شهر به حرکت و خروش در می‌آیند و ضمن تجلیل از همه معدنچیانی که در اول ماه مه سال 1886 میلادی در مقابل پلیس هتاک آمریکایی ایستادگی کرده و عده‌ای از آنها کشته و مجروح شدند، از خواسته‌های صنفیشان حمایت و آنها را اعلام می‌کنند.

محجوب یاد آور شد: کارگران ایران اسلامی از سال 1358 با تایید و پیام تاریخ ساز حضرت امام (ره) در میدان امام حسین (ع) و قبل از آن هم در ایام مختلفی گرد هم می‌آمدند و راهپیمایی می‌کردند، اما در سال‌های اخیر با وجود برگزاری این مراسم در بعضی از سالها با مانع تراشی و تلاش‌های غیر آشکار برخی مجریان دولتی برای برگزاری مراسم‌های روز کارگر بخصوص راهپیمایی‌ها مواجه بودیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: اصل 27 قانون اساسی به همه ما این حق را اعطا کرده که راهپیمایی کنیم، اما آنچه ما در این سالها شاهد آن بودیم تلاش برای عدم تحقق این اصل بود. این مخالفت تا جایی در سنوات اخیر استمرار داشته که در شش سال گذشته هیچ راهپیمایی برگزار نشده و امسال نیز وقتی آمدیم راهپیمایی برگزار کنیم خالی از مشکل نبودیم.

وی همچنین با اشاره به برخی از خواسته‌های کارگران اظهار کرد: مهمترین مطالبه آنها این است که از مجلس انتظار دارند برای راهپیمایی‌های این روزها قانون خاصی گذاشته شده و دستخوش مشکلات و مسائل یومیه دستگاهها قرار نگیرد. همچنین آنها با دستمزدهای فعلی خود مشکل دارند و کارگران فصلی شغل‌های خود را در اشغال خارجی‌ها می‌بینند و همچنین آنها از امنیت شغلی خود شکایت دارند.

محجوب همچنین با اشاره به برگزاری دادگاه احمد توکلی گفت: ما به عنوان جمعی از نمایندگان در این دادگاه حاضر بودیم و انتظار داریم قوه قضاییه در این گونه موارد سماحت بیشتری از خود نشان بدهد و از آزادی نمایندگان و رسانه‌ها پاسداری کند.

وی در پایان بیان کرد: اگر کسی در زیرنویسی اظهارنظر و یا اعلام نظری می‌کند یعنی آزادی ندارد و اگر نشریه، سایت و رسانه‌ای از این اظهارنظرها صیانت می‌کند باید به این صیانت احترام گذاشت. بنابراین آنچه باعث تعجب بود وارد شدن اتهامات این چنینی به آقای توکلی با سوابق انقلابی و کار قضایی بود چرا که اساس قوه قضاییه باید حمایت از این فکر و مسیر باشد.

انتهای پیام

کد N827885

وبگردی