آفتاب

سئول و دهلی بر افزایش همکاری‌ دفاعی توافق کردند

سئول و دهلی بر افزایش همکاری‌ دفاعی توافق کردند

کره‌جنوبی و هند همزمان با تعهد سئول به اختصاص 10 میلیارد دلار به پروژه‌های زیرساختی دهلی، بر افزایش همکاری دفاعی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو کشور طی بیانیه‌ای مشترک در این باره اعلام کردند، وزارت اقتصاد و استراتژی کره‌جنوبی و بانک صادرات و واردات این کشور «صندوق همکاری توسعه اقتصادی» به ارزش یک میلیارد دلار ایجاد خواهند کرد و 9 میلیارد دلار به اعتبارات صادرات هند اختصاص خواهند داد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در آغاز سفر دو روزه خود به سئول همچنین در زمینه افزایش همکاری توافقنامه‌ای را با پارک گئون هی، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی امضا کرد. هفت مورد از 10 بند بیانیه مشترک دو کشور بر همکاری دفاعی از جمله تبادل بین کارخانه‌های کشتی‌سازی و نیروهای دریایی تاکید دارد.

مودی در کنفرانس مشترک خبری خود با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در این باره اظهار کرد: من از رئیس‌جمهور پارک درخواست کردم تا از حضور شرکت‌های کره‌ای در بخش دفاعی هند حمایت کند و پاسخ او نیز به این مساله مثبت بود. نخست‌وزیر هند پیش از این سفر به منظور بهبود روابط تجاری مهمان مغولستان و چین بود.

مودی از زمان رسیدن به سمت نخست وزیری در سال گذشته از نظر دیپلماتیک نقش فعالی ایفا کرده و همواره در پی ایجاد روابط خارجی نزدیک‌تر با کشورهای در حاشیه چین بوده است.

پس از گفت‌وگو با پارک گئون هی، نخست‌وزیر هند خاطرنشان کرد، مبادلات دو جانبه بین دو کشور بسیار از چیزی که می‌تواند باشد، فاصله دارد.

وی این سفر را با بازسازی اقتصادی هند همزمان دانست و در این باره گفت: ما در حال حاضر تمرکز ویژه‌ای بر زیرساخت‌ها و توسعه جهانی بخش تولید خود داریم و با این هدف کره‌جنوبی می‌تواند شریک خوبی برای ما باشد.

انتهای پیام

کد N827847

وبگردی