آفتاب
یک فعال دانشجویی:

صداوسیما در مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال شود

صداوسیما در مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال شود

دبیر انجمن پیرو خط امام (ره) دانشجویان دانشگاه اصفهان، گفت: تأثیرگذارترین رسانه کشور صداوسیماست که در مبارزه با مفاسد اقتصادی و پول‌های کثیف باید فعال شود.

دبیر انجمن پیرو خط امام (ره) دانشجویان دانشگاه اصفهان، گفت: تأثیرگذارترین رسانه کشور صداوسیماست که در مبارزه با مفاسد اقتصادی و پول‌های کثیف باید فعال شود.

یونس نادری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قوه قضائیه نهادی است که هم می‌ تواند بر فسادهای اقتصادی سرپوش بگذارد و هم می‌تواند با آن مبارزه کند و به طور شفاف مردم را در جریان امور قرار دهد و وزارت کشور تنها به عنوان یک ناظر و سخنگو می‌تواند فعالیت کند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قبل از ورود نمایندگان به مجلس در زمان کاندیداتوری، قوه قضائیه موظف است تا به اموال و دارایی آنها رسیدگی کند. مگر حقوق یک نماینده چقدر است که می‌تواند هزینه‌های کلان تبلیغاتی را پرداخت کند؟ مگر غیر از این است که اشخاصی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداتوری را بر عهده می‌گیرند؟

این فعال دانشجویی ادامه داد: چنین حرکتی بسیار خطرناک است و به حتم فضای رانت می‌آفریند. آن کسی که امروز در فضای تبلیغاتی پول خرج می‌کند پس از پیروزی نماینده در انتخابات خواسته‌های فراوانی دارد و به دنبال رانت و تأمین منافع شخصی‌ خود می‌رود.

نادری با بیان این‌که مبنای طرح شعار همدلی و همزبانی بر اساس نیاز حریم سه قوه کشور بوده است، تصریح کرد: روزی مقام معظم رهبری رأی مردم را حق‌الناس نامیدند. امروز هم که کشور در فضای انتخابات آتی مجلس است نه تنها باید به این جمله توجه کند بلکه باید بداند که شعار همدلی و همزبانی بر اساس نیاز درست به معنای کل یعنی هر سه قوه و مردم طرح شده است. پس انتخابات باید در فضای همدلی و همزبانی برپا شود.

وی عملکرد صداوسیما را در قبال طرح مبارزه با فساد اقتصادی ضعیف خواند و گفت: هر اندازه هم که در کشور روزنامه و مجله به چاپ برسد تأثیرگذاری به اندازه صداوسیما نخواهد داشت. اکثریت مردم کشور تحت تأثیر جهت دهی این رسانه قرار می‌گیرند حتی یک مستند هم در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی در این رسانه نشان داده نشده است. عملکرد این رسانه تأثیرگذار باید روشن، شفاف و به دور از فعالیت‌های جناحی باشد.

انتهای پیام

کد N827649

وبگردی