آفتاب

لاوروف: سفر اخیر کری حاکی از ناکامی تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه است

لاوروف: سفر اخیر کری حاکی از ناکامی تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه است

وزیر امور خارجه روسیه گفت که سفر اخیر همتای آمریکایی وی به سوچی نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای به انزوا کشاندن مسکو ناکام بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: به طور قطع، سفر جان کری به سوچی پیش از هر چیز به این معناست که تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است.

وی ادامه داد:‌ مسائلی که از سوی کری در نشست سوچی مطرح شد، صرفا مربوط به بحران اوکراین نبود بلکه موضوعات دیگری از قبیل تحولات یمن و سوریه نیز در جریان این سفر مطرح شد. مسائلی که در این میان طرح شد نشان دهنده این است که حل مشکلات این‌چنینی بدون حضور روسیه بسیار دشوار است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: من از کری قدردانی می‌کنم و معتقدم که سفر وی به روسیه کاملا مسئولانه صورت گرفته است.

لاوروف ادامه داد: ما در جریان دیدار با وزیر خارجه آمریکا در مورد تمام مناقشات منطقه‌ای گفت‌وگویی صادقانه و صریح داشتیم. وی ابراز امیدواری کرد که پس از سفر کری به روسیه واشنگتن بتواند به سوی احیای روابط و همکاری‌ها با مسکو گام‌هایی مثبت بردارد.

وی افزود: ما برای این مساله آماده‌ایم اما باید دانست که روسیه طرفی نبود که روابط را به حالت تعلیق درآورد. افرادی که این کار را کردند باید در مواضع خود تجدیدنظر کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که کشورش و آمریکا از اجرای کامل توافق‌های مینسک در اوکراین کاملا حمایت می‌کنند.

وی افزود: هدف مذاکرات ما با کری یافتن زمینه مشترک است. باید بگویم که به سرعت به این هدف دست یافتیم زیرا روسیه و آمریکا هر دو از اجرای توافق‌های مینسک حمایت می‌کنند اما طبق معمول توافق بر سر جزئیات همیشه مایه دردسر است.

انتهای پیام

کد N827487

وبگردی