آفتاب
در دیدار با نخست وزیر عراق

وزیر دفاع: تا زمانی که ملت و دولت عراق بخواهند ایران درکنارشان خواهد ایستاد

وزیر دفاع: تا زمانی که ملت و دولت عراق بخواهند ایران درکنارشان خواهد ایستاد

وزیر دفاع ایران روز دوشنبه در دیدار با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در بغداد، با یادآوری اینکه ایران از ابتدای تعرض جریان داعش در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است، گفت: تا زمانی که دولت و ملت عراق بخواهند در کنار آنان خواهیم ایستاد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان که برای انجام یک سفر رسمی در بغداد بسر می برد، با حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دهقان در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم معاون اول رییس جمهوری ایران به نخست وزیر عراق، گفت که مناسبات دو کشور در سطوح عالی الگوی مناسبی از روابط دو همسایه است.

وزیر دفاع ایران یادآور شد که رهبری، دولت و ملت ایران همواره از تمامیت ارضی با استقرار کامل امنیت و آرامش در عراق حمایت کرده و خواهند کرد.

سردار دهقان با بیان اینکه حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق، کمک به تحکیم امنیت فراگیر و مشارکت در توسعه و پیشرفت، به عنوان سه اصل راهبردی در نگاه جمهوری اسلامی ایران به مسایل عراق است، تصریح کرد: ایران اسلامی ارتباط خود را با عراق محدود به جریان، حزب، طایفه و قومیت خاصی نکرده است .

وزیر دفاع ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره به عراق به عنوان یک مجموعه واحد نگاه کرده و نسبت به هر رویکردی که به دنبال تجزیه این کشور یا تضعیف هویت و وحدت ملی آن باشد، واکنش نشان می دهد.

دهقان با ابراز خرسندی از اینکه دولت، ملت و نیروهای مسلح و مردمی عراق تاکنون هوشیارانه با وجود همه توطئه ها، درگیر فتنه مذهبی و جنگ داخلی نشده اند، بر نقش مرجعیت در این زمینه تاکید کرد و افزود: در سایه ائتلاف و وحدت ملی است که می توان امنیت پایدار و آرامش دایمی را به عراق بازگرداند و آن را تحکیم کرد و تداوم بخشید.

وزیر دفاع ایران با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تعرض جریان داعش در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است، ادامه داد: تا زمانی که دولت و ملت این کشور بخواهند، در کنار آنان خواهیم ایستاد.

دهقان با قدردانی از نقش مثبت و سازنده نخست وزیر عراق در توسعه همه جانبه همکاری های دو کشور بویژه گسترش همکاری های دفاعی و امنیتی، آمادگی تهران را برای توسعه این همکاری ها و تقویت و تجهیز ارتش عراق، اعلام کرد.

سردار دهقان صبح دوشنبه به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های نظامی و دولتی عراق وارد بغداد شد.

انتهای پیام

کد N827393

وبگردی