آفتاب

تیم خبری «بی بی سی» در قطر بازداشت شد

تیم خبری «بی بی سی» در قطر بازداشت شد

تیم خبری این شبکه که برای تهیه گزارش درباره وضعیت کارگران خارجی به قطر دعوت شده بود توسط مأموران امنیتی این کشور بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «بی بی سی»، تیم خبری این شبکه که برای بازدید از وضعیت کارگران خارجی به قطر دعوت شده بود توسط مأموران امنیتی این کشور بازداشت شد.

«مارک لوبل» عضو گروه خبرنگارانی بود که به دعوت دفتر نخست‌وزیری قطر به این کشور رفته بود در حین تهیه گزارش از وضعیت جدید کارگران نپالی، به همراه گروه خود توسط نیروهای امنیتی قطر بازداشت شده و برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس منتقل شد.

پلیس قطر اتهام این افراد را ورود به منطقه ممنوعه ساختمان های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

مارک لوبل در این باره گفت: سوال غالب بازجویان قطری این بود که ما در حال انجام چه کاری بودیم و با چه کسانی در این خصوص دیدار داشته ایم. آنها حتی با توجیه اینکه کسی نباید از مکان بازداشت ما خبر داشته باشد، اجازه برقراری تماس تلفنی را نیز به ما نمی دادند. مأموران امنیتی قطر در جریان بازجویی ها، مجموعه عکس هایی را به من نشان دادند که از زیرنظر بودن ما از دو روز پیش خبر می داد.

بنا بر این گزارش بازداشت این افراد بیش از ۲۴ ساعت ادامه داشت.

ساعاتی پس از آزادی تیم مذکور، شبکه تلویزیونی بی بی سی با انتشار بیانیه ای از دستگیری آنها ابراز تأسف کرده و خواستار استرداد تجهیزات ضبط شده این تیم گردید.

در ماه مارس نیز گزارشگر تلویزیون آلمان و همکاران وی هنگام فیلمبرداری از شرایط نامناسب مکان زندگی کارگران در قطر بازداشت شده بودند.

شرایط کاری و معیشتی کارگران خارجی در قطر و مشکلات آنها، با محکومیت های کشورهای مختلف جهان مواجه بوده است. شرایط اسفبار این کارگران به گونه ایست که برخی نهادهای حقوق بشر این کشور را به برداری متهم کرده اند.

کد N827282

وبگردی