آفتاب
یک ملوان نیروی دریایی انگلیس فاش کرد:

ضعف امنیتی برنامه دفاعی هسته‌ای انگلیس

ضعف امنیتی برنامه دفاعی هسته‌ای انگلیس

یک افسر نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در اقدامی افشاگرانه اعلام کرد که سامانه دفاعی هسته‌ای انگلیس ملقب به سیستم تریدنت با نبود موارد امنیتی لازم روبه‌رو است که می‌تواند این سیستم را به سادگی در برابر حملات ناگهانی آسیب‌پذیر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، این ادعا روز گذشته توسط ویلیام مک نیلی، افسر نیروی دریایی 25 ساله مطرح شد.

او که به گفته خود پس از انتشار یک گزارش 18 صفحه‌ای با عنوان تهدید پنهان هسته‌ای در مورد ضعف امنیتی سامانه دفاعی هسته‌ای زیردریایی‌های تریدنت انگلیس، آزادی خود را در خطر قرار داده است از زمان انتشار این گزارش خود را مخفی کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس تایید کرده است که مک نیلی عضو نیروی دریایی انگلیس بوده و اعلام کرده است که نگران محل اختفا و سلامت این افسر نیروی دریایی انگلستان است و تلاش می‌کند تا با همکاری پلیس محلی مکان اختفای او را بیابد.

مک نیلی هم‌چنین در گزارش خود مدعی شده است که او در جریان آموزش و کار با زیردریایی‌های سیستم تریدنت شاهد اتفاقاتی هم‌چون دزدیده شدن غذا، آزمایش‌های پرتاب ناموفق، حریق در کابین زیردریایی‌ها و نبود موارد امنیتی لازم بوده است.

هم‌اکنون نیروی دریایی سلطنتی انگلیس اعلام کرده است که در حال بررسی ادعای مطرح شده در مورد نبود موارد امنیتی لازم در سیستم دفاعی هسته‌ای انگلیس است.

انتهای پیام

کد N827083

وبگردی