آفتاب

سردارنقدی: بصیرت، ویژگی بارز شهدای «پیشمرگ مسلمان کُرد» بود

سردارنقدی: بصیرت، ویژگی بارز شهدای «پیشمرگ مسلمان کُرد» بود

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بصیرت یکی از ویژگی‌های بارز حماسه پیشمرگان بود،گفت:این دلاورمردان در دفاع از جمهوری اسلامی خالصانه سلاح بر دوش گرفتند و در برابر ظلم غربی‌ها و شرقی‌ها ایستاند و نگذاشتند اختلافات عقایدی در بین آنها رخنه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کردستان- سردار نقدی در کنگره شهدای کردستان که امروز (28 اردیبهشت ماه) در مسجد قبا سنندج برگزار شد،از رشادت شهدای پیشمرگ کُرد یاد کرد.

وی افزود:امروزه عزت، امنیت و استقلال ایران را مدیون رشادت‌ها و سلحشوری‌های پیشمرگان کُردی هستیم که خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای حفظ این دیار صلاح بر دوش گرفتند و از این آب و خاک دفاع کردند.

رئیس بسیج مستضعفین اعلام کرد: هزاران رزمنده شافعی مذهب در فلسطین و یمن در برابر ظلم وحشیانه آل سعود ایستاده‌اند و برای حفظ کشور خود به درجه شهادت رسیده‌اند. تمام این رشادت‌ها همه درس‌های است که این مبارزان از پیشمرگان کُرد فراگرفته‌اند. سرزمن ما سرزمن حماسه‌ها و اسطوره است ولی حماسه‌ای که پیشمرگان کُرد خلق کردند رنگی دیگر داشت.

سردار نقدی با اشاره به اینکه بصیرت یکی از ویژگی‌های بارز حماسه پیشمرگان بود، خاطرنشان کرد: این دلاور مردان در دفاع از جمهوری اسلامی خالصانه سلاح بر دوش گرفتند و در برابر ظلم غربی‌ها و شرقی‌ها ایستاند و اجازه ندادنداختلافات عقایدی در بین آنها رخنه کند.زمانی پیشمرگان کُرد بصیرت را انتخاب کردند که 70 درصد از روستاهای کردستان هیچ گونه امکانات رفاهی نداشت.یکی دیگر از ویژگی‌های پیشمرگان کُرد ایستادگی در مقابل توطئه های آمریکا بود که بیداری آن‌ها موجب شد تا فریب آنها را نخوردند و سلاح بر دوش گرفتند.

سردار نقدی با اشاره به توطئه دیگر دشمنان در مقابله با ایران اسلامی عنوان کرد: غربی‌ها با کمک شاه خائن و با در اختیار گذاشتن سلاح به کُردهای عراق آنها را فریب دادند تا با ایران اسلامی به مقابله برخیزند.

وی افزود: زمانی که صدام با کُردهای عراق به مقابله برخاست آنها را به حال خود رها کردند اما ملت ایران کُردهای عراق را در آن دوران در کرج اسکان دادند.

رئیس بسیج مستضعفین در ادامه دو جبهه بودن جنگ را وجه مهم حماسه پیشمرگان کُرد دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که رزمندگان نقاط دیگر کشور برای حفظ این آب و خاک به جبهه های جنگ رفتند، خانواده‌هایشان در آسایش قرار داشتند ولی پیشمرگان کُرد در حالی به سوی جبهه‌های جنگ می‌رفتند که خانواده‌های آن‌ها توسط دشمن با شب‌نامه‌ها تهدید می‌شدند و در بعضی مواقع به درجه رفیع شهادت می‌رسیدند. یکی از حرکت‌های مهم در جنگ پیشمرگان کُرد با دشمن زمانی بود که با کسانی در حال نبرد بودند که هم بازی‌های قدیمی خود یا از اقوام و خویشاوندان خود بودند و این نشانه حرکت عظیم این رویداد است.

سردار نقدی با اشاره به عزت و افتخار شهدای پیشمرگ کُرد گفت:خانواده کسانی که در مقابل پیشمرگان کُرد سلاح به دست گرفتند در دسترس بودند ولی هیچگاه پیشمرگان کُرد به خود اجازه نداند به آنها آسیبی برسانند این حرکت نشانه شرف و عزت این عزیزان بود.

سردار نقدی ضمن تشکر از مقام شامخ شهدای کُرد گفت:بارز ترین وجه پیشمرگان کرد وفاداری به ایران بود و در زمانی که بعد از جنگ کشور به فکر سازگاری و مباحث اقتصادی بود رزمندگان این کشور در بی‌توجهی قرار گرفتند و رزمندگان کُرد ثابت کردند برای دل خود و حفظ آرمان‌ها و محافظت از کشورشان جنگیدند نه چیزی دیگر.

وی در پایان یادآور شد: امروز ما به 2500 شهید کُرد عهد می بندیم تا آخرین نفس و قطره خون راه آنها را ادامه خواهیم داد و با مبارزه شرافتمندانه تا آزادسازی یمن و قدس تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N826759

وبگردی