آفتاب

گردهمایی مقامات نظامی کشورهای حوزه پاسیفیک در غیاب چین

گردهمایی مقامات نظامی کشورهای حوزه پاسیفیک در غیاب چین

رهبران نظامی از کشورهای حوزه پاسیفیک (اقیانوس آرام) قرار است در هاوایی گردهم آمده و درباره مهارت‌ها و ظرفیت‌های نظامی آبی- خاکی به گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مذاکرات به میزبانی نیروهای دریایی و تفنگداران ویژه آمریکا در هاوایی و در حالی برگزار می‌شود که مناقشات منطقه‌ای بر سر جزایر واقع در اقیانوس آرام باعث درگیری‌هایی میان کشورهای مدعی شده است. انتظار می‌رود که ژاپن و مجمع الجزایر فیلیپین در کنار مالزی، سنگاپور و ویتنام در این نشست حضور یابند. در این مذاکرات 23 کشور حضور خواهند داشت.

چین با وجود آنکه یکی از کشورهای منطقه در زمینه ترقی نظامی است، به این نشست دعوت نشده است. سازمان‌دهندگان این نشست قصد دارند این مساله را مورد بررسی قرار دهند که چگونه ارتش‌ها می‌توانند قابلیت‌های آبی- خاکی خود را توسعه داده و در کنار هم فعالیت کنند. آنها همچنان امیدوار هستند که راهی را برای این مهم بیابند و اینکه چگونه هر کدام از کشورها می‌توانند برای این مساله به دیگری کمک کنند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین می‌توانند از عملکرد نیروهای تفنگدار ویژه آمریکا و دریانوردان در ساحل هاوایی بازدید کنند.

مدیر اجرایی موسسه بین‌الملل مطالعات استراتژیک آسیا در این باره گفت: مناقشات قلمرویی نظیر آنچه که در پاسیفیک داریم عامل افزایش نیازها برای ارتقای قابلیت‌های نظامی آبی- خاکی است. چون کشورهای منطقه به دنبال حفاظت از ادعای مالکیت خود بر جزایر و آب‌های واقع در پاسیفیک هستند.

کشورهای شرکت‌کننده در این مذاکرات همچنین درباره مهارت‌های ارسال کمک در مواقع بحران و کمک‌های بشردوستانه به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

انتهای پیام

کد N826482

وبگردی