آفتاب

یک شهردار فرانسوی خواستار ممنوعیت اسلام در کشورش شد

یک شهردار فرانسوی خواستار ممنوعیت اسلام در کشورش شد

شهردار شهری واقع در جنوب فرانسه که با ارسال مطلبی افراط‌گرایانه و ضداسلامی خواستار ممنوعیت دین اسلام در فرانسه شده بود، از حزبش تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، رابر شاردون، شهردار "ونل" واقع در جنوب فرانسه در یک مطلب توییتری نوشت: تمام پیروان اسلام باید سریعاً از فرانسه خارج شوند. پیش‌بینی می‌کنم که مذهب اسلام تا 2027 در فرانسه ممنوع شود.

این مطلب مناقشه‌برانگیز بخشی از بحث‌های آنلاین است که نخستین بار توسط نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق و رهبر حزب اتحاد جنبش مردمی فرانسه مطرح شد.

البته سارکوزی که احتمالاً قصد دارد تا یکبار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نامزد شود سریعاً خودش را از این مباحث کنار کشید و در این باره نوشت: من این پیشنهاد را حتی اگر سکولاریسم به معنای اعمال محدودیت‌ها باشد، محکوم می‌کنم. حقوق و محدودیت‌ها باید در کنار هم باشند.

اظهارنظرها و مطالب نوشته شده توسط شهردار ونل حتی توسط کاربران توییتر محکوم شد و آنها به جای پیروی کردن از مطالب این مرد نوشتند: به جای ممنوعیت اسلام، حماقت را ممنوع کنید.

شهردار ونل در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند گفت: ممنوع کردن اسلام و اخراج مسلمانان تنها راه‌حل اکثر مشکلات فرانسه است! مسلمانان باید در کشورهای خودشان به عبادت بپردازند.

در پی این اظهارات نژادپرستانه معاون رئیس حزب اتحاد جنبش مردمی فرانسه اعلام کرد که حزب عضویت شهردار شهر ونله را به حالت تعلیق درآورد.

نژادپرستی و بیگانه‌هراسی علیه مسلمانان در فرانسه در پی حملات تروریستی توسط افراط‌گرایان نظیر حمله به مجله شارلی ابدو در اواسط ژانویه 2015 افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N826450

وبگردی