آفتاب

پربیننده های سیاسی روزیکشنبه/حواشی سیاسی یک دیدارفوتبالی/بازتاب بیانات رهبر انقلاب

پربیننده های سیاسی روزیکشنبه/حواشی سیاسی یک دیدارفوتبالی/بازتاب بیانات رهبر انقلاب

امروز تیتر چند روزنامه اصلاح طلب مربوط می شد به تغییرات احتمالی در دولت. تغییراتی که تا الآن دولتی ها هیچ اعلام رسمی ای درباره آن نکرده اند.

حسن روحاني از روز اول، چه پيش از انتخابات و چه پس از آن دولت خود را فراجناحي عنوان کرد که به هيچ گروه و جناحي وابستگي ندارد. اين موضع روحاني اين پيام را منتقل مي کرد که نمي توان از او انتظار سهم خواهي داشت. با اين وجود طبيعي بود که دولت او را کساني تشکيل دهند که از او در انتخابات حمايت کردند. اینجا را ببینید.


بر اساس اخباري كه یکی از روزنامه های صبح از آن اطلاع پيدا كرده است، بحث‌هايي تقريبا جدي براي جابه‌جايي دو وزير و يك معاون رييس‌جمهور در جريان است. بر اين اساس به نظر مي‌رسد محمدرضا نعمت‌زاده، محمود گودرزي و مسعود سلطاني‌فر در صف اول تغييرات كابينه قرار بگيرند. اینجا را ببینید.


مقصر حوادث بازی تراکتور و نفت از نگاه پزشکیان
مسعود پزشکیان در ذیل عکس‌ها متنی نوشته و طی آن به اشتباهات داوری در این بازی اعتراض کرده است. او تاکید کرده که نمایندگان مجلس موضوع را از طریق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پیگیری خواهند کرد. اینجا را ببینید.


پشت پرده حساسیت برای انتخاب استانداران چیست؟
موضوع تغییر استانداران از ابتدای دولت یازدهم یکی از موضوعات داغ خبری بوده است. آخرین بار حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور از احتمال تغییر استانداران سخن گفت. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که مسئول مستقیم انتخاب استانداران است نیز در واکنش به اظهار نظر آقای آشنا اگرچه گفت که او اظهارنظر شخصی کرده اما احتمال تغییر را رد نکرد و گفت: «شخص رئیس جمهور و بنده اگر احساس کنیم که در این زمینه نیاز به تغییر است، کار متناسب با شاخص‌ها تغییر صورت می‌گیرد و این یک امر جاری است».حال سوال اینجاست که قدرت یک استاندار چقدر است که سیاست مردان تا این حد نسبت به انتخاب او حساس هستند؟ اینجا را ببینید.

 

مسوولان سیاسی آذربایجان شرقی به دنبال شایعه سازان بازی تراکتور و نفت

اتفاقات دیدار تراکتور و نفت تهران هم‌چنان مورد توجه است. مسوولان سیاسی و ورزشی استان آذربایجان شرقی و وزیر ورزش قول پیگیری موضوع را داده‌اند اما افکارعمومی هم‌چنان خواهان شناسایی شایعه‌سازان این دیدار هستند. اینجا را ببینید.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از مسئولان ایران و سفرای کشورهای اسلامی که به مناسبت عید سعید مبعث برگزار شد، تأکید کردند مردم یمن، بحرین و فلسطین مظلوم هستند و ایران از آنها حمایت می‌کند.بازتاب گسترده این بیانات در رسانه‌های خارجی را اینجا را ببینید.

 

توکلی: از تمامی اتهامات تبرئه خواهم شد

صبح یکشنبه، دومین جلسه رسیدگی به پرونده احمد توکلی، مدیر مسئول سایت الف در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) دادگاه مطبوعات برگزار شد. ر این پرونده شاکیان عبارت بودند از دادستان تهران، علی‌اکبر جوانفکر، اسفندیار رحیم‌مشائی، محمدرضا رحیمی، خرم‌آبادی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، حمید بقایی، سعید مرتضوی و صالحی‌امیری. اینجا را ببینید.

 

 

سابقه نشان داده است که جامعه ایران بسیاری از فعالیت‌های سیاسی مسئولان کشور را یک نوع فعالیت انتخاباتی می‌دانند و بر این باور هستند که بسیاری از کارهای سیاسیون ایرانی پیشینه انتخاباتی دارد. با توجه به این ویژگی اخلاقی، بسیاری رفتارهای این روزهای محمد باقر قالیباف در شهر تهران و محمود احمدی نژاد در کشور را فعالیت‌های انتخاباتی می‌نامند. اینجا را ببینید.

 


حشمت الله فلاحت پیشه، نماينده سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبر آنلاین با اشاره به زمزمه های اخیر در مورد تغییرات در کابینه دولت تدبیر و امید گفت: این مسئله یک اخطار از سوی طیف اصلاح طلبان تندرو به دولت آقای روحانی می باشد. فلاحت پیشه گفت: اگر در جریان بحث تغییر و ترمیم کابینه اصلاح طلبان تندرو بتوانند جایگاه مناسب تری را دریافت کنند، طبیعتا همکاریشان با دولت ادامه پیدا خواهد کرد. اینجا را ببینید.


حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: جوانان انقلابی و دوستداران انقلاب اسلامی در دنیا با مشاهده بایکوت شدید نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، از طریق شبکه‌های اجتماعی فضای بایکوت را شکسته و این نامه را به مخاطبان رساندند. وی گفت: متاسفانه در غرب به ندرت کتاب‌های خوبی پیدا می‌شود که واقعاً اسلام را همان‌گونه که هست نشان دهد ما در این زمینه نیاز به اقدامات بسیار جدی داریم که بار اصلی آن به دوش دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه ‌است. اینجا را ببینید.

 

212 / 17

 

 

کد N826041

وبگردی