آفتاب
ائتلاف اخوان المسلمین:

مرسی آزاد و دوباره رییس جمهور خواهد شد

مرسی آزاد و دوباره رییس جمهور خواهد شد

ائتلاف حامی جنبش اخوان المسلمین مصر با بیان اینکه تظاهرات جدیدی در راه است، تاکید کرد همچنان به مبارزات خود برای آزادی «محمد مرسی» ادامه می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مهر، ائتلاف حامی جنبش اخوان المسلمین مصر تهدید کرد که از خشونت و قصاص استفاده خواهیم کرد. این تهدیدات پس از آن صورت گرفت که دادگاه کیفری مصر، پرونده «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده اخوان المسلمین را برای اجرای حکم در قضیه حمله به زندانها به مفتی این کشور ارجاع داد.
این ائتلاف تاکید کرد که موج جدیدی از تظاهرات تحت عنوان «پیروزی و قصاص» در آینده شکل خواهد گرفت. ائتلاف حامی اخوان در بیانیه ای اعلام کرد که مبارزات فعالانه عیله دولت فعلی را ادامه می دهد. در همین راستا این ائتلاف تظاهرات جدیدی را تا سوم ژوئن برگزار می کند و مسیر خود ادامه می دهد تا «محمد مرسی» آزاد شده و بار دیگر به ریاست جمهوری برگردد.
این در حالی است که برخی از رسانه های داخلی حامی «عبدالفتاح سیسی» اخیرا از توافق اخوان المسلمین با «سیسی» خبر داده بودند و اینکه آنها راضی هستند از حق بازگشت «مرسی» عقب نشینی کنند و امتیازاتی به دولت بدهند تا به یک سازش سیاسی دست یابند.
گفتنی است دادگاه مصر چند روز پیش پرونده مرسی و 105 فنر از جمله چند رهبر اخوان المسلمین و اعضای حماس را که در مساله حمله به زندانها در انقلاب 25 ژانویه متهم هستند، به مفتی مصر ارجاع داد.

 

کد N826036

وبگردی