آفتاب

تظاهرات ده‌ها هزار معترض در پایتخت مقدونیه

تظاهرات ده‌ها هزار معترض در پایتخت مقدونیه

ده‌ها هزارتن از مردم مقدونیه امروز(یکشنبه) با تظاهرات در مرکز شهر اسکوپجه، پایتخت این کشور، خواهان استعفای دولت نیکولا گروفسکی به سبب رسوایی شنود مکالمات تلفنی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات امروز پس از آن برگزار شدند که زوران زائیو، رهبر سوسیال دموکرات‌های مخالف دولت نیکولا گروفسکی، نخست وزیر مقدونیه اقدام به انتشار حجم زیادی از مکالمات شنود شده مردم کرد و مدعی شد گروفسکی عامل شنود گسترده مکالمات بیش از 20 هزار نفراز مردم مقدونیه است.

زائیو همچنین اقدام به افشاگری علیه فساد درعالی‌ترین سطوح دولت مقدونیه شامل سو‌ءمدیریت بودجه، سرپوش گذاشتن بر چند قتل و... کرده است. وی همچنین گفته که مکالمات شنودشده توسط چند "وطن‌پرست" در سرویس اطلاعات داخلی مقدونیه به وی به منظور افشاگری داده شده‌اند و خواهان برکناری گروفسکی و تشکیل یک دولت موقت به منظور سازماندهی انتخابات جدید درمقدونیه شده است.

معترضان که شامل اعضای اقلیت آلبانیایی‌تبار مقدونیه نیز می‌شدند در مرکز خیابان مقابل دفتر دولت گروفسکی تجمع کردند. رهبران مخالفان گفتند برخی تظاهرکنندگان قصد دارند تا زمان استعفای گروفسکی در خیابان‌ها اردو بزنند.

این در حالی است که نخست وزیر محافظه‌کار مقدونیه ضمن نپذیرفتن استعفایش خواهان برگزاری تجمع هوادارانش در روز دوشنبه شده است و این موجب نگرانی در خصوص افزایش درگیری‌ها در این کشور دو میلیون نفری شده است.

انتهای پیام

کد N825968

وبگردی