آفتاب

بررسی وضعیت چاه‌های کشاورزی فاقد پروانه در کمیسیون اصل 90

بررسی وضعیت چاه‌های کشاورزی فاقد پروانه در کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز یکشنبه این کمیسیون در مورد تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزی فاقد پروانه بهره‌برداری از تاکید اعضای کمیسیون بر هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه، اجرای قانون و رفع ایرادات قانونی موجود خبر داد.

حسین آذین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ پیرو شکایت کشاورزانی که برای چاه‌هایشان پروانه بهره‌برداری صادر نشده بود جلسه امروز کمیسیون با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت دادگستری برگزار شد و توضیحاتی داده شد که از 754 هزار چاه آب کشاورزی 300 هزار چاه فاقد پروانه بهره‌برداری و غیرمجاز هستند.

وی با اشاره به شروط پیش بینی شده در قانون موجود در مورد تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزی برای صدور پروانه این چاه‌ها افزود: ظاهرا هماهنگی خوبی بین وزارتخانه‌های مرتبط نیست و وزارت نیرو هم برای اجرای قانون تعلل کرده است لذا این وزارتخانه ملزم شد اسناد و مدارکی را در این زمینه به تفکیک به کمیسیون ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه از مجموع 103 هزار چاه شناسایی شده توسط وزارت نیرو 38 هزار چاه پروانه گرفته‌اند و 14 هزار چاه تعیین تکلیف شده‌اند یادآور شد: نظر کمیسیون این بود که با صدور پروانه بهره‌برداری برای چاه‌های فاقد پروانه می‌توان کنترل‌های لازم را داشت تا این چاه‌ها شروط لازم را داشته باشند.

آذین با اشاره به اظهارات معاون وزیر نیرو در مورد ایرادات قانون موجود نیز گفت: مجلس برای رفع خلا‌های قانونی در این زمینه اعلام آمادگی کرد و علاوه بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌ها از وزارت نیرو خواست برای رفع ایرادات قانون پیشنهادات خود را به مجلس ارائه کند.

وی در پایان با نگران‌کننده خواندن وضعیت آب در کشور اظهار کرد:‌ متاسفانه ما بیلان منفی آب در کشور را داریم و در حالی که در همه جا 45 درصد از منابع خدادادی استفاده می‌شود ما بیش از 100 درصد از این منابع استفاده می‌کنیم که این وضعیت آب کشور را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

کد N825925

وبگردی