آفتاب

تقوی: جریان اصولگرایی پشت صحنه ندارد

تقوی: جریان اصولگرایی پشت صحنه ندارد

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان گفت: برای ایجاد قدرت نیازمند وحدت، همگرایی و یکپارچگی هستیم، بر این اساس باید منیت‌ها و نفسانیات را کنار بگذاریم؛ زیرا اصولگرایی با منیت و نفسانیات رابطه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- آیت‌الله تقوی در اولین گردهمایی شورای همگرایی نیروهای ارزشی استان مرکزی ضمن تاکید بر مواضع این جریان اظهار کرد: این جریان پشت صحنه ندارد یک حرکت ولایی است و تابع هیچ رجل سیاسی نیست. ما مقلدان رهبری هستیم. ما نیروهای ولایی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم تا مواضع و رهنمودهای رهبری را تقویت و ترویج کنیم.

وی افزایش نشاط اجتماعی و تقویت نشاط سیاسی را از دیگر اهداف این جریان دانست و گفت: ما می‌خواهیم نیروهای ارزشی همیشه در صحنه باشند و نشاط اجتماعی و سیاسی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود از دولت حمایت کنید، ما هم حمایت می‌کنیم و هرجا که ضعف داشته باشد شجاعانه و دلسوزانه آن را نقد می‌کنیم. ما می‌خواهیم دولت موفق شود، ما اپوزسیون دولت نیستیم و در حرکتی که آغاز کرده‌ایم به دولت نیز کمک می‌کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور هم‌چنین خاطرنشان کرد: نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها، نمایندگان ولی فقیه هستند و حرمت آن‌ها باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: حرکت اصولگرایی یک حرکت مقطعی نیست بلکه یک حرکت اصلی و اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: ما آمریکا را دشمن شماره یک محرومان و مستضعفان جهان می‌دانیم و فریب لبخندهای آمریکای جهانخوار را نمی‌خوریم. دیپلمات‌ها نیز با همان قدرتی که مقام معظم رهبری فرمودند باید به مذاکرات ادامه دهند. ما از دیپلمات‌ها حمایت می‌کنیم چون در خط مقدم هستند و خط قرمزها را هم رعایت می‌کنند. همه مردم باید سربازان نظام را در این عرصه حمایت کنند.

تقوی خط قرمز دیگر اصولگرایان را فتنه دانست و ابراز امیدواری کرد که «اسناد منتشر نشده مربوط به کسانی که در فتنه 88 آمدند تا بساط نظام را براندازند»، منتشر شود و افزود: آن‌هایی که از کف خیابان برخاستند شناسایی شدند اما، در فتنه یک عده پشت صحنه هستند که خود را به سادگی نشان نمی‌دهند و چهره موجهی به خود می‌گیرند. لایه‌های زیرین فتنه بسیار مهم است. فتنه‌گران نباید بر پست‌های نظامی که بر خون شهدا بنیان گذاشته شده تکیه دهند. فتنه‌گران میراث‌دار شهدا، جانبازان و بسیجیان مخلص نیستند ما فتنه‌گران را نمی‌پذیریم؛ چراکه خیانتی که فتنه‌گران کردند غیرقابل گذشت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری شورای همگرایی اصولگرایان کشور اظهار کرد: ما می‌خواهیم در جامعه تاثیرگذار باشیم و باید مقدمات آن فراهم شود.

وی ایجاد قدرت را یکی از مقدمات تاثیرگذاری دانست و گفت: برای ایجاد قدرت نیازمند وحدت، همگرایی و یکپارچگی هستیم، بر این اساس باید منیت‌ها و نفسانیات را کنار بگذاریم؛ زیرا اصولگرایی با منیت و نفسانیات رابطه‌ای ندارد. ما جزو لشگر ولایت هستیم و همه در سایه ولایت، باید با هم باشیم و نه همه با من! اگر بخواهیم در مملکت تاثیرگذار باشیم و دامنه خدمت را توسعه دهیم باید در سایه وحدت به حرکت خود ادامه دهیم، هر ملتی اگر بخواهد به پیروزی برسد باید اصل وحدت را مورد توجه قرار دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: برای ملت‌های قدرتمند و اثرگذار در سطح بین‌المللی یک حساب جداگانه باز می‌شود اما، به ملت‌های ضعیف که اثرگذار نیستند اعتناء نمی‌شود و در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی به حساب نمی‌آیند. در مذاکرات 1+5، سلطه‌گران، جهانخواران و ابرقدرت‌ها در یک طرف میز نشسته‌اند و به حرف‌های نمایندگان این ملت که در طرف دیگر میز نشسته‌اند گوش می‌دهند. نمایندگان ملت نیز با قدرت حرف می‌زنند؛ چراکه پشتوانه آن‌ها این ملت تاثیرگذار و قدرتمند است که از قدرتش به خوبی استفاده می‌کند؛ بنابراین آن‌ها به سادگی از کنار حرف‌ها و نظرات این کشور عبور نمی‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس و فرانسه پلید چه بخواهند و چه نخواهند ایران در افغانستان اثرگذار است، در پاکستان تاثیرگذاشته و امروز در یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان نیز موثر است و بدون لشگرکشی تحول ایجاد کرده است. موج انقلاب اسلامی ایران به آن سوی مرزها نفوذ کرده و اثرگذار واقع شده است.

وی با بیان این‌که «سران غربی در نشست کمپ‌دیوید مدعی هستند که ایران منشاء بی‌ثباتی در منطقه است»، ایران را منشاء بیداری در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ایران یک قدرت تاثیرگذار در منطقه و دنیاست و نمی‌توانند از کنار خواسته‌های ایران اسلامی به سادگی عبور کنند.

انتهای پیام

کد N825924

وبگردی