آفتاب
تابش:

جهاد دانشگاهی در هر عرصه‎‎ای وارد شد، خوش درخشید

جهاد دانشگاهی در هر عرصه‎‎ای وارد شد، خوش درخشید

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: وقتی ساختارهای متصلب و فرسوده نظام شاهنشاهی، توان ساماندهی حرکت‏‏ های انقلابی و تحقق خواست‏‏ های مردم را نداشت، نهادهایی همچون جهاددانشگاهی شکل گرفت تا کشور را در تحقق اهدافش به خصوص در بعد علمی و فرهنگی یاری‌رسان باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "محمدرضا تابش" در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده اردکان دانشگاه علم و هنر وابسته به سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با بیان این که جهاد دانشگاهی مولود پرثمر انقلاب اسلامی است، گفت: جهاد دانشگاهی در هر عرصه‎‎ای وارد عمل شد، خوش درخشید و در بخش‏‏‌های مهم علمی، فرهنگی و هنری، کار رسانه و اطلاع‎‎رسانی به ویژه ایسنا، خدمات ماندگاری را به مردم و جامعه ارزانی داشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی رمز موفقیت این نهاد را ایمان، توکل، آرمان‌خواهی و صداقت و پاکدستی و واقع بینی نسل پایه‎‎گذار آن که هویت خود را در انقلاب اسلامی جستجو می‎‎کرد دانست و تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از سه دهه از فعالیت این نهاد انقلابی باید با نگاه به عملکردها و سنجش آن با آرمان‌ها و ارزش‎‎هایی که به واسطه آن جهاددانشگاهی شکل گرفت، بررسی و آسیب‎‎شناسی دقیقی صورت گیرد تا نقاط قوت برجسته‎‎تر شود و نقاط ضعف و کاستی‏‏ ها نیز به مرور برطرف شود.

وی همچنین به تبیین انتظارات خود از جهاددانشگاهی استان و شهرستان اردکان پرداخت و در ادامه گفت: دانشکده هنر و معماری اردکان تاکنون سه هزار دانش آموخته داشته است که استفاده از تخصص آنها در قالب ساماندهی تشکل‎‎های مرتبط یا کمک به ایجاد مراکز کسب و کار بسیار لازم و مفید خواهد بود.

تابش با تاکید بر این که گسترش تحصیلات تکمیلی باید همراه با ارتقاء شاخص‌های پژوهشی باشد، عنوان کرد: در حال حاضر پنج رشته کارشناسی ارشد با 320 دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل است که از مهرماه رشته ارتباط تصویری نیز به تحصیلات تکمیلی این دانشکده افزوده خواهد شد، البته امیدوارم پیگیری‎‎های انجام گرفته جهت راه‎‎اندازی مقطع دکترا در این واحد آموزشی نیز به ثمر برسد.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس همچنین بر توجه به پتانسیل‌های منطقه و توانمندی‎‎های دانشکده هنر و معماری اردکان در ایجاد پژوهشکده‎‎های مرتبط‌ از جمله پژوهشکده رنگ‌های گیاهی، مرکز تخصصی صنایع دستی و غیره، تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N825846

وبگردی