آفتاب
رکن آبادی:

حزب الله از مواضع به حق خود کوتاه نمی‌آید

حزب الله از مواضع به حق خود کوتاه نمی‌آید

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: جریان‌های تکفیری که از حدود سه سال پیش، فعالیت گسترده خود را در منطقه آغاز کردند، هیچ عایدی نخواهند داشت و باید بدانند راهی که دنبال می‌کنند به بن بست منتهی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان  اظهار داشت: سخنان سیدحسن نصرالله بر بحث یمن و عربستان متمرکز بود، همینطور در خصوص مسائل داخلی لبنان و همچنین درباره بحرین بصورت خلاصه مطالبی را بیان کردند.

وی با اشاره به سخنان دبیرکل حزب اله لبنان در خصوص اوضاع فعلی قلمون و مرزهای سوریه و لبنان، ادامه داد: ایشان به پیروزی های بسیار چشم گیری که طی روزهای گذشته حاصل شده اشاره داشتند که ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت منطقه قلمون توسط رزمندگان مقاومت آزاد شده است.

رکن آبادی در گفتگو با رادیو گفتگوافزود: دبیر کل حزب اله لبنان همچنین به شایعات گسترده ای که در ارتباط با تعداد شهدای حزب اله مطرح شده بود، اشاره و تمام شایعات را رَد کردند و [اعلام داشتند] علی رغم عملیات گسترده، تنها ۱۳ نفر از رزمندگان حزب اله به شهادت رسیدند.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به بخشی دیگر از سخنان سیدحسن نصراله گفت: جریان های تکفیری که از حدود سه سال پیش، فعالیت گسترده خود را در منطقه آغاز کردند، هیچ عایدی نخواهند داشت و باید بدانند راهی که دنبال می کنند به بن بست منتهی خواهد شد.

رکن آبادی ادامه داد: ایشان در ارتباط با یمن و عربستان بر مواضع قبلی خود تاکید داشتند که در این مرحله بدون شک نیروهای متجاوز شکست خواهند خورد و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه نشانه ای جز استکبار نیست.

وی افزود: علی رغم اینکه هدف از این حملات وادار کردند مردم، ارتش و انصاراله به عقب نشینی بود، این اتفاق نیفتاد؛ این در حالی است که این گروه ها در روز نخست تجاوز، تنها ۳۰ درصد مساحت را در اختیار داشتند و امروز بیش از ۸۰ درصد را در اختیار دارند.

رکن آبادی یادآور شد: بحث بازگشت منصورهادی نیز محقق نشده و می توان گفت عربستان در این عملیات شکست خورده است.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: سیدحسن نصراله تاکید کردند که مردم یمن بایستی مورد حمایت قرار گیرند و مقاومت و حزب اله در جهت هم بستگی با مردم یمن و مواضع حق طلبانه آن ها کوتاهی نخواهد کرد.

 

کد N825791

وبگردی