آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مساجد از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته‌اند

مساجد از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته‌اند

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: باید با احیای جایگاه اصلی مساجد، با دشمنان اسلام و انقلاب مقابله کرد و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار شرکت کنندگان دوره علمی تخصصی توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی و مساجد دانشگاهی،‌ فعالیت در مساجد را بسیار مهم و مقدس دانست و گفت: مسجد جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ اسلامی داشته و در صدر اسلام نیز فعالیت‌های بسیاری همچون کارهای حکومتی، اجتماعی، قوه قضائیه و تصمیمات کلان در مسجد ساماندهی می‌شده است.

وی ادامه داد: مسجد دارای جایگاهی بوده که لشکر و مجاهدین از این مکان مقدس، حرکت خود را آغاز و در بازگشت از جهاد نیز در آن حضور پیدا می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: مقدرات فرهنگی، قضایی، جهادی، اجتماعی و تحصیلی در مسجد تنظیم و انجام می‌پذیرفته است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: متأسفانه این مباحث امروز از مساجد فاصله گرفته و تلاش دشمن در از کار افتادن همه کارکردهای مفید مساجد نیز بی تاثیر نبوده است.

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به هجمه‌های دشمنان، گفت: در گذشته سلاطین و شاهان بر مردم تسلط داشته و مردم تحقیر می‌شدند؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ظلم‌ها برداشته و رفتارها تغییر پیدا کرد.

وی افزود: مزه تسلط بر کشورهای اسلامی همچنان زیر دندان‌های دولت‌های استعمارگر است و با تشکیل گروه‌های تکفیری همچون داعش، بوکوحرام و ... به دنبال سلطه بر این کشورها هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امروز تفکر انقلابی در تونس، یمن، بحرین، قطر و ... فراگیر شده است؛ چراکه با فطرت و عقل مردم مطابق است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز استکبار با این تفکر انقلابی درگیر و در سوریه، عراق و ... سلطه‌گری و جنایت می‌کند.

این استاد درس خارج حوزه خطاب به حضار، بیان کرد: شما باید فرهنگ واقعی مساجد را زنده و برنامه‌های بسیارمفیدی را در آن انجام دهید.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنید که مسجد جایگاه اصلی خود را بازیابد؛ چراکه در صدر اسلام فعالیت‌های بسیاری در جهت رفع نیازهای معنوی و مادی مردم در آن انجام می شده است.

وی یادآور شد: مسجد، امام جماعت و برنامه‌های گوناگون، سه رکن اساسی در مسجد است.

این مرجع تقلید در پایان تأکید کرد: امامان جماعت مساجد نیز از جایگاه بالایی برخوردار بوده و وظایف آنان سنگین است.

انتهای پیام

کد N825735

وبگردی