آفتاب

رئیس نیروهای نظامی ناتو: تهدیدات هسته‌ای روسیه علیه ناتو غیرمسئولانه است

رئیس نیروهای نظامی ناتو: تهدیدات هسته‌ای روسیه علیه ناتو غیرمسئولانه است

فرمانده نظامی نیروهای ناتو با غیر مسئولانه دانستن تهدیدات هسته‌ای روسیه، گفت: این تهدیدات هسته‌ای باعث تجدید نظر ناتو در چگونگی رفتار با روسیه در اوکراین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فیلیپ بریدلاو، ژنرال نیروی هوایی آمریکا و رئیس نیروهای نظامی ناتو، تهدیدات هسته‌ای مقامات ارشد روس علیه نیروهای ناتو مستقر در اوکراین به نحوی باعث افزایش درگیری‌ها در چندین نواحی از شرق اوکراین شده است.

با افزایش تنش‌ها میان غرب و مسکو به دلیل پیوستن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال گذشته و ادعای غرب مبنی بر کمک تسلیحاتی روسیه به مخالفان در شرق اوکراین، مقامات ارشد روسی، از جمله ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه با اشاره به ظرفیت‌ها و زرادخانه هسته‌ای روسیه اظهار کرده اند که در صورت لزوم از آن استفاده خواهند کرد.

پوتین در ماه مارس رسماً اعلام کرد که روسیه برای اطمینان از امنیت شبه جزیره کریمه،آمادگی دارد تا تجهیزات هسته‌ای خود را در حالت آماده باش قرار دهد. همچنین یکی از مقامات رسمی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده بود که مسکو حق اعزام و استقرار تجهیزات هسته‌ای خود به شبه جزیره کریمه را دارد اگرچه او تصریح کرد که روسیه فعلاً قصد انجام چنین اقدامی را ندارد.

فرمانده نیروهای نظامی ناتو همچنین اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم که این تهدیدات مقامات رسمی به هیچ طریقی بتواند به انجام مذاکراتی برای رفع بحران در اوکراین ختم شود، معتقدم همه کشورهای هسته‌ای باید در زمینه استفاده از تسلیحات هسته‌ای مراقب صحبت‌های خود باشند.

پاولو کلیمکین، وزیر خارجه اوکراین نیز در این باره گفت:‌ پیام طرف روسی مبنی بر احتمال مستقر کردن تجهیزات هسته‌ای خود در شبه جزیره کریمه،‌نقض کامل قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

کد N825702

وبگردی