آفتاب

سفر العربی به ژنو برای شرکت در رایزنی‌های سوریه

سفر العربی به ژنو برای شرکت در رایزنی‌های سوریه

نبیل العربی امروز (یکشنبه) قاهره را به مقصد ژنو ترک کرد تا فردا در جلسه رایزنی‌های ژنو برای بررسی بحران سوریه مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب کمی پیش از خروج از قاهره عنوان داشت که اتحادیه عرب خواهان اجرای بیانیه ژنو 1 است.

در متن این توافقنامه که در ژوئن 2013 صادر شد، بر تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل و با حضور نمایندگانی از دو طرف نظام و مخالفان سوریه، تاکید شده است.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که این اتحادیه از تلاش‌های استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه از طریق مشارکت در مذاکراتی که قرار است ظرف ساعات آتی در سوئیس آغاز شود، حمایت می‌کند.

وی عنوان داشت: اتحادیه عرب از تلاش‌های بین‌المللی در مورد بحران سوریه و پایان رنج‌های مردم این کشور حمایت می‌کند.

العربی درخصوص موضع اتحادیه عرب نسبت به ماهیت حل بحران سوریه اظهار کرد: موضع اتحادیه عرب موضعی "شفاف" است و بر لزوم اجرای بیانیه ژنو 1 که با هدف «استقلال و حفظ تمامیت اراضی سوریه است»، و به پایان خشونت‌ها و آغاز روند سیاسی دعوت می‌کند، تاکید دارد.

وی درخصوص موضع اتحادیه عرب نسبت به مذاکرات ریاض در مورد یمن نیز گفت: اتحادیه عرب از این مذاکرات حمایت می‌کند و از طریق احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست حضور دارد و ما از تلاش‌های عربستان و شورای همکاری خلیج فارس در این خصوص حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N825701

وبگردی