آفتاب

"تحریم‌های آمریکا احتمالا روسیه را به ساخت تسلیحات اتمی سوق دهد"

"تحریم‌های آمریکا احتمالا روسیه را به ساخت تسلیحات اتمی سوق دهد"

رئیس بخش کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی در سازمان ملل گفت، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و تحت شرایط خاص ممکن است روسیه را به سمت ساخت تسلیحات اتمی سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، میخائیل یولیانف، رئیس بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: تحریم‌هایی که آمریکا علیه مسکو در نظر گرفته و اعمال کرده، شاید کشور را به سمت ساخت زرادخانه اتمی سوق دهد. تاکنون این مسائل بخشی از برنامه‌های ما نبودند اما آنچه که آمریکایی‌ها علیه ما اعطا می‌کنند بسیار بغرنج و پیچیده است و هیچ شانسی را برای برداشتن گام‌های بعدی در خلع سلاح اتمی بر جای نمی‌گذارد.

وی افزود: افزایش تمایلات منفی بین‌المللی باعث تضعیف ثبات و خلع سلاح اتمی می‌شود. این عوامل منفی از روسیه نشأت نمی‌گیرد. بلکه از جانب آمریکاست و شامل استقرار سپر دفاع موشکی، امتناع از مذاکرات برای ممنوعیت استقرار سلاح در فضا، امتناع دوفکتو از تسریع در توافق ممنوعیت تست‌های اتمی و در نهایت عدم توازن گسترده در تسلیحات نظامی در اروپا می‌شود.

این مقام دولت روسیه ادامه داد: در جریان کنفرانس قبلی در سازمان ملل، روسیه اعلام کرد که 9 / 3 هزار کلاهک‌ مستقر کرده است. پنج سال بعد این تعداد به 1582 کلاهک رسید. با توجه به اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه مسکو اوضاع و شرایط مشکل ساز شده است.

انتهای پیام

کد N825591

وبگردی