آفتاب

برگزاری مجمع پارلمانی ناتو در بوداپست

برگزاری مجمع پارلمانی ناتو در بوداپست

نشست سه روزه مجمع پارلمانی ناتو کار خود را در بوداپست آغاز کرد و احتمالا روسیه و مساله مبارزه با تروریسم در صدر دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزیر دفاع مجارستان در کمیته دفاعی و امنیتی سخنرانی کرد. این یکی از سه کمیته‌ای است که روز شنبه تشکیل شد.

به گفته وی، امنیت در اروپا به شدت لطمه دیده است و موج پناهندگان از خاورمیانه و شمال آفریقا راهی کشورهای شرق و جنوب اروپا شده‌اند. وزیر دفاع مجارستان تاکید کرد که کشورهای غربی به این دلیل با چالش‌های دشواری روبرو هستند. به گفته وی بی‌ثباتی در خاورمیانه به تروریسم دامن زده است و داعش همچنین تهدیدی برای اروپاست تو اروپا باید خود را برای حملات تروریستی احتمالی آماده کند.

وی گفت: ناتو واکنش خوبی داشته است. وی در ادامه با اشاره به اوکراین که در همسایگی کشورش قرار دارد، گفت که درگیری مسلحانه آنجا به سرعت اتفاق افتاد و اصلا قابل پیش بینی نبود.

روز شنبه همچنین کمیته اقتصادی و امنیتی و همچنین کمیته علوم وفناوری تشکیل جلسه داد. "بُعد مدنی کمیته‌های امنیتی و سیاسی" روز یکشنبه و روز دوشنبه جلسه عمومی برگزار می‌کندد. ناتو در سال 1955 مجمع پارلمانی را تشکیل داد. اعضای آن هیاتی‌ها از پارلمان های ملی عضو هستند. ناتو هم اکنون 28 عضو دارد.

انتهای پیام

کد N825568

وبگردی