آفتاب
نماینده لامرد:

پرداختن به امور معیشتی فرهنگیان هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

پرداختن به امور معیشتی فرهنگیان هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

نماینده مردم لامرد در مجلس با تأکید بر این‌که فرهنگیان خواستار حفظ کرامت خویش هستند از دولت خواست به صورت ویژه به مسأله معیشت فرهنگیان رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدموسی موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید مبعث ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی به راه پیامبر اسلام (ص) تأسی جسته و دیگر شاهد حرکاتی نسنجیده همچون حمله آل سعود به مسلمانان مظلوم یمن نباشیم.

او با اشاره به این‌که فرهنگیان اثرگذارترین قشر جامعه هستند، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند پرداختن به امور معیشتی فرهنگیان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و نوعی ارزش افزوده محسوب می‌شود.

نماینده لامرد در ادامه به مسائل حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و عنوان کرد: کانون فرهنگی رهپویان شیراز پس از دو دهه فعالیت فرهنگی اخیراً با مشکلاتی مواجه شده و شاهد تعطیلی جلسات آن بوده‌ایم. از متولیان فرهنگی انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود پیدا کرده و مکان مناسبی در اختیار این کانون قرار دهند.

او در مورد لزوم گازرسانی به روستاهای لامرد نیز تأکید کرد: با وجود این‌که 17 درصد گاز مصرفی کشور در این منطقه تأمین می‌شود تعداد روستاهایی که دارای گاز هستند به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

این نماینده مجلس از طولانی شدن روند انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس نیز انتقاد کرد و افزود در جلسه‌ای که با آقای چیت‌چیان داشتیم آقای چیت‌چیان در تماس تلفنی با مسئولان تأکید کردند که هرچه سریع‌تر این مهم در دستور کار قرار گیرد. با این حال علی‌رغم گذشت 6 ماه از این دستور هنوز مجوز انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس صادر نشده است.

او ادامه داد: با توجه به این‌که شهرستان‌ لامرد سال‌هاست از خشکسالی رنج می‌برد و مردم این منطقه با مشکلات فراوانی در تأمین آب مورد نیاز خود مواجه هستند و همچنین ضرورت تأمین آب مورد نیاز صنایع انتظار می‌رود در تأمین آب این منطقه تسریع گشته و پروژه انتقال آب به سرعت انجام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به فرودگاه بین‌المللی لامرد نیز گفت: این فرودگاه سال‌ها دارای پروازهای داخلی و خارجی به دوحه، امارات و کویت بوده است. اما متأسفانه به دلیل ضعف مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری هر روز شاهد تعطیلی این پروازها یکی پس از دیگری هستیم. به طوری که اکنون این فرودگاه در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

موسوی افزود: تاکنون علی‌رغم مکاتبات با مسئولان هواپیمایی و کشوری و تمامی شرکت‌های هواپیمایی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است. از وزیر راه تقاضا دارم که به این مسأله ورود پیدا کرده و مشکل پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه را حل کنند.

انتهای پیام

کد N825421

وبگردی