آفتاب
فرهنگی در نطق میان دستور اعلام کرد:

حواشی اخیر بازی تراکتورسازی را در مجلس پیگیری می‌کنیم

حواشی اخیر بازی تراکتورسازی را در مجلس پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با انتقاد از سوءمدیریت های صورت گرفته در جریان بازی اخیر تیم فوتبال تراکتورسازی، از پیگیری این موضوع با استفاده از ساز و کارهای نظارتی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به حواشی اخیر پیش آمده در جریان بازی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: در این رابطه ناهنجاری هایی صورت گرفت که باعث ابهامات و دلخوری های بسیاری شد.

وی افزود: در این خصوص تذکر و سوال کتبی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است و از سایر ظرفیت های مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: در این خصوص نکاتی را که نیاز به بررسی یا پیگیری داشته یا عموم مردم عزیزمان به ویژه آذربایجان سرافزاز باید به آنها توجه کنند، یادآور می شوم.

فرهنگی ادامه داد: اول اینکه داوری مسابقه تراکتورسازی و نفت جای تامل فراوان داشته است! تعیین داوری که سابقه مناسبی در رفتار با تیم تراکتورسازی نداشته و شائبه های زیادی را پدید می آورده است، برای این بازی مهم تصمیم مناسبی نبوده است که در جریان بازی نیز کاملا خود را نشان داد.

فرهنگی تصریح کرد: دومین نکته این است که در بازی حساس و در مقابل دیدگان یکصد هزار نفر تماشاگر پرشور و در منظر کل ملت ایران که از تلویزیون جزئیات بازی را پیگیری می کردند، اخراج یکی از موثرترین بازیکنان تیم حداقل شائبه برنامه ریزی از پیش را تداعی می کند؛ ندیدن پنالتی مسلم و سایر اتفاقات همه مطلعان از ساز و کارهای ورزشی را آزرده خاطر کرد.

وی افزود: مروری بر تیترهای اکثریت قریب به اتفاق نشریات ورزشی بعد از مسابقه این حس ناراحت کننده را منعکس می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: سومین نکته در این رابطه این است که اطلاع رسانی ناصحیح و قطع ارتباط عمومی استادیوم که موید جنگ روانی موثری است و در نحوه پیگیری بازی تاثیر گذاشت، با جدیت قابل پیگیری است.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی افزود: چهارمین نکته نیز این است که ضمن تشکر از مردم عزیز و پرافتخار آذربایجان که ضمن ابراز ناراحتی خود رفتاری متین از خود نشان دادند، یادآوری می کنم که برخی اخبار و اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی به طور گسترده ای منتشر می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در توضیح این مساله عنوان کرد: توجه به مواردی از قبیل ترک استادیوم توسط رئیس فدراسیون که تا پایان بازی در آنجا حضور داشته است و موارد مشابه دیگر، صحت نداشته است و وی تا پایان در استادیوم حضور داشته است.

فرهنگی ادامه داد: یکی دیگر از امور تاسف آوری که بر خلاف مصالح عمومی در برخی فضاهای عمومی مطرح می‌شود و متاسفانه مقامات مسئول و مسئولان اطلاعاتی کشور نسبت به آن حساسیت و اهتمام لازم را ندارند، پراکندن نفرت قومی در میان مردم است؛ با مسائل و حساسیت های واقعی جامعه از جمله همین موضوع، درست برخورد نمی‌شود و با احساسات مردم و بعضا افرادی که انگیزه های خاصی ندارند، برورد می شود؛ اما با کسانی که توهینت به اقوام را در دستور کار خود دارند، برخورد کافی نمی شود.

وی افزود: به عنوان مثال توجه نهادهای اطلاعاتی را به اقدامات توهین آمیزی که قبل از مسابقه استقلال و تراکتورسازی در برخی فضاها منتشر شد، جلب می کنم؛ هر چند در میدان مسابقه پاسخ مناسبی به آن داده شد، اما آیا نهادهای مذکور عاملان اصلی این اتفاقات را پیدا کردند!؟ نتیجه اقداماتشان چه بوده است؟ همچنین به مناسبت مسابقه فوتبال کینه و نفرت میان فارس زبانان و دیگران توسط برخی عالمانه و عامدانه و توسط برخی از روی احساسات رایج شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عموم مردم را توجه می دهم که مسابقات ورزشی، ورزش هستند نه فعالیت سیاسی، حزبی، قومی و نظایر آن! و مدیران ذیربط ورزشی و عموم جامعه نیز باید تلاش کنند تا با رعایت ساز و کارهای ورزشی این مسائل را پیگیری کنند تا باعث سوءتفاهم های ملی و سرخوردگی های اجتماعی نشود.

کد N825397

وبگردی