آفتاب
به رغم تمامی اعتراض‌ها؛

اردوغان همچنان به تبلیغات حزبی ادامه می‌دهد

اردوغان همچنان به تبلیغات حزبی ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهوری ترکیه علی‌رغم افزایش انتقادات از سوی احزاب اپوزیسیون و واکنش تازه دو تن از اعضای هیات عالی انتخابات ترکیه، تاکید دارد که راهپیمایی‌های عمومی پیش از انتخابات پارلمانی هفت ژوئن (17 خرداد) را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در استان قریق قلعه در مراسم افتتاحیه‌ای گفت: هر کار بکنید نمی‌توانید مرا از خیابان‌ها خارج کنید، نمی‌توانید مرا ساکت کنید.

راهپیمایی‌های اردوغان معمولاً شکل چنین مراسم‌های افتتاحیه تاسیسات دولتی یا خصوصی را به خود می‌گیرد. وی از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی در 10 مارس سال‌ جاری میلادی 11 راهپیمایی اینچنینی برگزار کرده در حالی که احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در این مدت 34 راهپیمایی برگزار کرده است. این دو مقام ارشد در دیگر مراسم مهم همچون دیدار با بزرگان روستا یا تجار شرکت نمی‌کنند. اردوغان در راهپیمایی‌های خود ارجحیت سیستم ریاست جمهوری به سیستم پارلمانی کنونی را تحسین کرده و بدون اشاره مستقیم به حزب حاکم عدالت و توسعه از شهروندان ترکیه می‌خواهد تا با حضور گسترده خود 400 کرسی از 550 کرسی پارلمان را به یک حزب بدهند.

اردوغان برای یک تغییر قانون اساسی در پارلمان در زمینه سیستم ریاست‌جمهوری به 367 کرسی نیازمند است در حالی که 300 کرسی برای به رفراندوم گذاشتن این مساله کافی است.

اردوغان در قریق قلعه گفت: اپوزیسیون از این حقیقت که من به تمامی استان‌ها سفر می‌کنم نگران و پریشان شده و به همین خاطر به هیات عالی انتخابات شکایت کرده اما این هیات نیز دادخواست آنها را رد کرده است.

وی افزود: ما تنها در مقابل خداوند سر فرود می‌آوریم. ما به سمت جلو در حرکتیم و آنها خیال‌های بد در سر دارند، ما به جلو می‌رویم و لرزه به تن آنها افتاده است.

اردوغان ادامه داد: آنها می‌گویند رئیس‌جمهور باید بی‌طرف باشد. من با تمامی احزاب فاصله خود را حفظ کرده‌ام. هر کسی از صمیم قلب یک حزب را دوست دارد و تنها یک حزب در قلب من جای دارد. اما من اسمی از این حزب در راهپیمایی‌ها نمی‌آورم. من به جای یک حزب سیاسی، طرف مردم هستم.

این در حالی است که دو تن از اعضای هیات عالی انتخابات ترکیه گفته‌اند، اردوغان با اشاره مستقیم به احزاب خاص در «تبلیغات سیاسی» شرکت می‌کند.

انتهای پیام

کد N825210

وبگردی