آفتاب

مخالفت مجلس با در دستور قرار گرفتن اصلاح اساسنامه جمعیت هلال احمر

مخالفت مجلس با در دستور قرار گرفتن اصلاح اساسنامه جمعیت هلال احمر

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با تقاضای تغییر دستور مبنی بر در دستور قرار گرفتن اصلاح اساسنامه جمعیت هلال احمر مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدمهدی مفتح در جریان رسیدگی به این موضوع طی سخنانی، اظهار کرد: قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر وجود دارد اما این قانون مشکلات و محدودیت‌هایی را هم به دنبال داشته است.

وی افزود: معتقدیم که انتخابات جمعیت هلال احمر باید همانند ریاست جمهوری چهار سال یکبار باشد تا افراد با توجه به سیاست‌های دولتی که انتخاب می‌شوند روی کار آیند.

مهرداد لاهوتی در مخالفت با این طرح اظهار کرد: این اصلاح نمی‌تواند رافع برخی مشکلات باشد در حالی که ما قانون جامعی را در این زمینه داریم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز در موافقت با این طرح، اظهار کرد: هلال احمر تا به حال اقدامات موثری را در دستور کار داشته است که نمونه آن اعالم حمایت از مردم یمن، اعزام کشتی برای کمک به مردم و مواردی از این قبیل بوده است؛ لذا قانون جامع و مانعی وجود دارد که طبیعتاً در رسیدگی به مشکلات مردم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع به رأی گذاشته شد که با 66 رأی موافق،‌ 69 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

انتهای پیام

کد N825179

وبگردی