آفتاب

مذاکرات جان آلن در آنکارا درباره تقویت همکاری‌ها در رمینه مبارزه با داعش

مذاکرات جان آلن در آنکارا درباره تقویت همکاری‌ها در رمینه مبارزه با داعش

نماینده ویژه کاخ سفید در ائتلاف ضد داعش گفت، مذاکرات میان آمریکا و ترکیه در خصوص تلاش‌ها برای شکست گروه تروریستی داعش "موثر" بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ژنرال جان آلن، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش و برت مک گورک، معاونش با فریدون سینرای اوغلو، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریست‌های داعش مذاکرات موثری را در آنکارا برگزار کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آن‌ها درباره راه‌هایی که آمریکا و ترکیه می‌توانند همکاری‌ها در زمینه تلاش‌های مقابله با داعش از جمله مقابله با سیل شبه نظامیان خارجی را وسیع‌تر کرده و آن را تعمیق بخشند، مذاکره کردند.

براساس این بیانیه ژنرال آلن از ترکیه به خاطر حمایت‌هایش از برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری تشکر کرد.

وی تاکید کرد، مخالفان سوری نه تنها برای مبارزه با داعش آموزش دیده و تجهیز می‌شوند بلکه شرایط را نیز برای یک راه حل مذاکره‌ای با هدف پایان دادن به ناآرامی‌های سوریه آماده می‌کنند.

آنکارا از ابتدا اعلام کرده بود که یکی از اعضای اصلی ائتلاف ضد داعش نخواهد بود مگر آنکه واشنگتن با تصویب یک استراتژی نظام یافته و هماهنگ برای سوریه از جمله برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور از قدرت موافقت کند.

انتهای پیام

کد N825093

وبگردی