آفتاب
اکونومیست:

پادشاه سعودی برای تثبیت قدرت خود به ادامه جنگ در یمن نیاز دارد

پادشاه سعودی برای تثبیت قدرت خود به ادامه جنگ در یمن نیاز دارد

مجله اکونومیست با انتشار گزارشی تحلیلی در مورد احتمال پایان آتش بس میان عربستان و یمن، پادشاه سعودی را محتاج ادامه جنگ در یمن برای تثبیت قدرتش دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مهر، مجله اکونومیست در بخشی از گزارش تحلیلی خود نوشت: «ملک سلمان» زیر فشار است تا آتش بس مؤقت پنج روزه میان عربستان و یمن را تمدید کند اما به نظر می رسد پادشاه سعودی برای تثبیت قدرت خود به ادامه جنگ در یمن نیاز دارد زیرا او به تازگی برادرش یعنی پادشاه سابق عربستان را از دست داده و قدرت را در دست گرفته و هنوز پایه های قدرتش قوی نشده است.

با این حال نباید فراموش کرد که وضعیت انسانی در یمن بحرانی و خطرناک است. جان حدود 24 میلیون انسان در این کشور در خطر است. آنها به غذا، دارو و دیگر مواد ضروری احتیاج مبرمی دارند. بیش از نیمی از جمعیت کل یمن، به مایحتاج مورد نیاز خود دسترسی ندارند و بیش از 300 هزار نفر در این جنگ آواره شده اند.
در همین حال کارکنان سازمان ملل که برای کمک رسانی و توزیع غذا در یمن حضور یافته اند، از پایان این آتش بس و آغاز مجدد عملیات نظامی به شدت نگران هستند زیرا در آن صورت امداد رسانی بسیار دشوار خواهد شد.
اما واقعیت این است که حوثی ها همچنان قدرت را در بیشتر مناطق یمن در دست دارند و حتی در درگیری های اخیر میان طرفین در شهر عدن هم پیروز شدند لذا ادامه آتش بس کمی دشوار به نظر می رسد به خصوص اینکه مدیریت پشت پرده جنگ در حال حاضر با شاهزاده محمد پسر ملک سلمان است که وزیر دفاع عربستان به شمار می رود.

کد N824748

وبگردی