آفتاب

مناسبات واشنگتن-ریاض موضوع کاریکاتور نیویورک تایمز

مناسبات واشنگتن-ریاض موضوع کاریکاتور نیویورک تایمز

نیویورک تایمز با انتشار کاریکاتوری در مورد برخی اتفاقات اخیر در رابطه با مناسبات ریاض-واشنگتن، به تمسخر آل سعود به خصوص پادشاه این کشور پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الوعی نیوز در این باره نوشت: نیویورک تایمز کاریکاتوری منتشر کرده که در آن تصویر «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی دیده می شود که سلاح های مختلف آمریکایی در دست دارد و در حالی که می گوید «ما احتیاجی به آمریکا نداریم» از این سلاح ها برای حمله به یمن استفاده می کند.
بر این اساس هدف کاریکاتوریست از کشیدن این کاریکاتور، اشاره به عدم سفر پادشاه سعودی به آمریکا برای حضور در دیدار سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با «باراک اوباما» رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در کمپ دیوید بوده است.
این در حالی است که نرفتن ملک سلمان به آمریکا، حرف و حدیث های بسیاری را به دنبال داشت و بیشتر کارشناسان آن را نشانه تیره شدن روابط ریاض-واشنگتن دانستند. این کاریکاتور نشان می دهد عربستان سعودی که بیشتر خرید سلاحش را از ایالات متحده آمریکا انجام می دهد و در جنگ فعلی اش علیه ملت مظلوم یمن از این سلاح استفاده می کند، به گونه ای رفتار می کند که گویا نیازی به آمریکا ندارد از همین رو پادشاهش به دیدار رییس جمهور آمریکا نرفت.
الوعی نیوز در پایان نوشت: این کاریکاتور که توسط «پاتریک شابات» ترسیم شده، انتشار گسترده ای نیز در فضای مجازی جهان عرب داشته و بسیاری از کاربران و فعالان فضای مجازی، ضمن انتشار آن جملات، عبارت ها و مطالب تمسخر آمیزی علیه ملک سلمان و کشور عربستان نوشته اند.

 

کد N824738

وبگردی