آفتاب

بازداشت یک فعال رسانه ای معلول در عربستان جنجال آفرید

بازداشت یک فعال رسانه ای معلول در عربستان جنجال آفرید

انتشار خبر بازداشت یک فعال فضای مجازی که معلول است، اعتراض افکار عمومی عربستان سعودی را در پی داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مهر، «دولان بن بخیت» یک شهروند عربستانی است که حدود 10 سال پیش در سانحه ای از سوی خودرو یک فرد ناشناس بخشی از بدنش آسیب دید اما به دلیل عدم رسیدگی مراکز درمانی در شهرشان، قسمتی از بدنش فلج شد. وی در طول شبانه روز ساعت های زیادی را در فضای مجازی فعالیت دارد و مطالبی در صفحات مختلف شخصی خود منتشر می کند.
این فعال فضای مجازی در یکی از جدید ترین مطالب کوتاه خود که آن را در صفحه شخصی اش در تویتر منتشر کرد، مدیر یکی از بیمارستان های شهر «تیماء» در شمال عربستان را به دلیل ضعف در مدیریت و عدم رسیدگی به بیمارانش، مورد انتقاد قرار داد.
این در حالی بود که پس از انتشار این مطلب، نیروهای امنیتی سعودی این فرد را فراخوانده و ضمن تشکیل پرونده ای قضایی برای وی، از دادگاه خواستند او را محاکمه کند. در مدت زمان بسیار کوتاهی دادگاه وی برگزار شد و او را به 18 ماه حبس و 100 ضربه شلاق، فقط به خاطر انتشار این مطلب توهین آمیز محکوم کردند.
خبر ماجرای محاکمه و حکم صادر شده برای این فعال مجازی معلول که فقط بخاطر عدم رسیدگی به مشکلش، متنی اعتراض آمیز در فضای مجازی منتشر کرده بود، فورا در رسانه ها و فضای مجازی عربستان منتشر شد و جنجال آفرید و اعتراض افکار عمومی علیه حاکمیت و بخصوص دستگاه امنیتی و قضایی این کشور را برانگیخت.

 

کد N824733

وبگردی