آفتاب

آمریکا به دنبال تسلط بر منابع انرژی سوریه است

آمریکا به دنبال تسلط بر منابع انرژی سوریه است

منابع خبری سوری از کشف مأموریت ایالات متحده و سازمان سیا خبر دادند و مدعی شدند که آمریکا مراکز نفتی و گازی سوریه را مد نظر دارد.

به گزارش مهر، پایگاه الخبر پرس با انتشار گزارشی نوشت: آمریکا به دنبال تسلط بر منابع نفت و گاز سوریه توسط گروه های تروریستی است تا  این گروه های تروریستی بتوانند به منابع اقتصادی این کشور تسلط یافته و هزینه های خودشان را تأمین کنند.
این پایگاه خبری در ادامه گزارش داد: البته آمریکا با گروه های تروریستی شرط کرده که اگر به این منابع دسترسی یابند، باید این منابع را در اختیار اسرائیل قرار دهند. این در حالی است که ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان حسکه، واقع در شمال شرقی این کشور، کنترل دو نقطه «صدیق» و «البترول» را در دست گرفت.
در دست گرفتن کنترل این دو نقطه توسط ارتش سوریه به معنای قطع راه اصلی کمک‌ رسانی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در ریف حسکه و با مانع نقل و انتقال عناصر تکفیری داعش در این منطقه است.
همچنین با تسلط ارتش سوریه بر این دو تقاطع، کمربند امنیتی اطراف شهر حسکه، مرکز استان حسکه گسترش می‌یابد، به ویژه آنکه داعش در این اواخر تلاش داشت، حملات جدیدی را علیه این شهر انجام دهد.

 

کد N824725

وبگردی