آفتاب

گزارش سی ان ان از عملیات نظامی آمریکا در سوریه و کشته شدن ابوسیاف/ اوباما شخصا نظارت داشت

گزارش سی ان ان از عملیات نظامی آمریکا در سوریه و کشته شدن ابوسیاف/ اوباما شخصا نظارت داشت

واحد مرکزی خبر نوشت:

سی ان ان عملیات نظامی آمریکا در خاک سوریه را بی سابقه توصیف کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، باربارا استار خبرنگار شبکه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت:«در عملیات نیروهای عملیات ویژه آمریکا در شرق سوریه که به کشته شدن ابوسیاف یکی از سرکردگان داعش منجر شد، مقادیر زیادی اطلاعات به دست آمد.

همسر ابوسیاف نیز در این عملیات بازداشت شد و این امیدواری وجود دارد که بتوان از او اطلاعات زیادی به دست آورد. اینکه نیروهای نظامی آمریکایی با بالگرد در داخل خاک سوریه عملیات کنند و صحیح و سالم خارج شوند، بسیار غیرعادی است. همه عملیات ماههای گذشته آمریکا درسوریه ناکام بوده و به وقوع رویدادهایی ازقبیل به گروگان گرفته شدن شماری از آمریکایی ها منجر شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خودش دستور این عملیات را داده بود.

 دولت آمریکا معتقد بوده که این عملیات ارزش انجام دادن و ریسک کردن را داشته است. نیروهای عملیات ویژه آمریکا که در این عملیات شرکت داشتند ازجمله بهترین نیروهای ارتش آمریکا به شمار می روند. بازجویی ها از همسر ابوسیاف که در اقدامات داعش مداخله داشته شروع شده است. این کار در عراق انجام می شود. در این عملیات یکی از زنان فرقه ایزدی آزاد شد. داعش این زن ایزدی را در اسارت داشت. ایزدی ها آلام زیادی را از اقدامات این گروه متحمل شده اند. هنوز خیلی زود است که بگوییم این زن ایزدی چه اطلاعاتی دارد. باید منتظر ماند و دید که او چه اطلاعاتی دارد و چه واقعیتهایی را شاهد بوده است و چه اطلاعاتی را می تواند بدهد. باید توجه داشت که ام سیاف در کار قاچاق انسان دخیل بوده است. باید با بازجویی از او مشخص شود که آیا او از گروگانهای آمریکایی یا دیگر گروگانهای غربی و گروگانهای کشورهای دیگر ، اطلاعاتی دارد یا خیر. باید همه اطلاعاتی که این زن دارد مشخص شود.»

کاخ سفيد: شخص اوباما برعمليات قتل ابوسياف نظارت داشت 

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد عملیات قتل ابوسیاف یکی از سران داعش در عملیات ویژه نیروهای آمریکایی در شرق سوریه زیر نظر شخص باراک اوباما رئیس جمهور این کشور انجام شد.

وزيردفاع آمريکا: ابوسياف درفرماندهي عمليات داعش نقش داشت 

همچنین این شبکه گزارش داد: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ابوسیاف در عملیات نظامی داعش دست داشت و در فرماندهی عملیات این گروه سهیم بود.
نیروهای ویژه آمریکایی در عملیاتی در شرق سوریه ابوسیاف را به قتل رساندند و همسرش را بازداشت کردند.
بر اساس اعلام کاخ سفید، همسر ابوسیاف هم اکنون در بازداشت نیروهای آمریکایی در عراق است.

52261

کد N824639

وبگردی