آفتاب

اسرائیل به دنبال معامله با آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران است

اسرائیل به دنبال معامله با آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران است

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در نگارش متن توافق نهایی هسته ای ایران، از امکان معامله تل آویو با واشنگتن برای سکوت در مورد توافق احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یدیعوت آحارانوت با اعلام این مطلب می نویسد: برخی منابع اسرائیلی معتقدند توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران محتمل‌ تر از قبل به نظر می‌رسد و شاید زمان آن فرا رسیده که اسرائیل در ازی سکوت دربرابر این توافق امتیازات زیادی از آمریکا طلب کند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که در هفته های گذشته اعلام شد آمریکا در قبال حمایت اعراب از توافق هسته ای ایران، تسلیحات نظامی پیشرفته در اختیار آنها قرار داده و پیمان های امنیتی جدیدی را با آنها امضا می کند. 

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته توسط برخی منابع وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نهادهای اطلاعاتی و آیپک، کنگره آمریکا قادر به متوقف ساختن امضای توافق هسته‌ای ایران و آمریکا نیستند.

منابع اسرائیلی اکنون به این نتیجه رسیده‌اند به‌جای ادامه مخالفت و کارشکنی با دولت آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران باید مسیر دیگری را انتخاب کنند که منافع این رژیم را تضمین کنند. این منابع پیشنهاد کرده‌اند هزینه این سکوت می‌تواند دریافت تسلیحات پیشرفته و گرانقیمت آمریکایی باشد.

به گفته این منابع نتانیاهو می‌تواند به مخالفت و اعتراض خود ادامه دهد و یا در ازای پذیرفتن آن امتیازات قابل توجهی از آمریکا دریافت کند.

یکی از مقامات عالیرتبه رژیم صهیونیستی به روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که کاخ سفید مایل است در ازای سکوت اسرائیل در این مقطع زمانی هزینه گزافی بپردازد.

به گفته منابع مذکور در جلسه بین پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا احتمالات مختلفی که می‌تواند پاسخ مناسبی برای درخواستهای اسرائیل به شمار روند مورد بررسی قرا گرفت. منطقی‌ترین گزینه نیز می‌تواند افزایش تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به اسرائیل می‌تواند باشد.
 

کد N824629

وبگردی