آفتاب

تحولات منطقه محور مذاکرات وزیر خارجه آلمان با مقامات لبنان

تحولات منطقه محور مذاکرات وزیر خارجه آلمان با مقامات لبنان

وزیر خارجه آلمان در سفر خود به لبنان با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و با آن ها در خصوص اوضاع داخلی لبنان، بحران سوریه و مسائل مشترک منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، به نوشته روزنامه السفیر لبنان، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان در دیدار با تمام سلام، نخست وزیر لبنان و جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور درخصوص بحران سوریه و امکان برگزاری نشست دیگری برای آوارگان سوری در برلین مثل نشستی که پیشتر در این خصوص برگزار شده بود بحث و تبادل نظر کرد.

اشتاین‌مایر در این دیدار با مقامات لبنانی درخصوص اوضاع داخلی این کشور به ویژه انتخاب رئیس جمهور و همچنین تحولات اوضاع در منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

باسیل در این دیدار تاکید کرد : جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال آوارگان سوری در لبنان عمل نکرده است. باید اقداماتی اتخاذ شود که آوارگان به کشور خود بازگردند. این تنها راه برای مقابله با مشکلات آوارگان است.

وی افزود: آلمان یکی از کشورهایی است که میزبان بیش از 1000 آواره سوری است ما از این کشور می خواهیم تا در مقابله با موج آوارگان سوری به ما کمک کند.

باسیل و اشتاین‌مایر تاکید کردند که باید بحران سوریه از طریق سیاسی حل شود.

تمام سلام نیز در این دیدار از عدم انتخاب رئیس‌جمهور لبنان ابراز تاسف و تاکید کرد : با اینکه در حال حاضر طرح جدی در این خصوص وجود ندارد اما نهایت تلاش خود را برای انتخاب هرچه سریع تر رئیس‌جمهور بکار می‌گیریم.

انتهای پیام

کد N824482

وبگردی