آفتاب

هشدار مالکی نسبت به تلاش‌ها برای تجزیه عراق

هشدار مالکی نسبت به تلاش‌ها برای تجزیه عراق

معاون رئیس جمهور عراق با بیان اینکه هرگونه تلاش برای تجزیه این کشور موجب درگیری‌های خونین خواهد شد، مجازات سیاستمدارانی که برای تجزیه عراق تلاش می‌کنند خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق در سخنانی تاکید کرد: سیاستمدارانی که در برنامه ریزی برای ایجاد توطئه و فتنه انگیزی میان عراقی‌ها نقش دارند مسئول سقوط موصل، صلاح الدین و الانبار هستند برای همین باید چنین مسئولانی که برای تجزیه کشور تلاش می‌کنند مجازات شوند.

وی افزود: هرگونه تلاش برای تجزیه عراق موجب درگیری‌های خونین می‌شود. از آنجا که مردم عراق مردمی متحد هستند و دارای طوایف و قبایل مشترک سنی و شیعه می‌باشند تلاش‌ها برای تجزیه عراق از طریق پاکسازی نژادی و طایفه‌ای صورت می‌گیرد.

مالکی از تمامی عراقی‌ها چه شیعه و چه سنی چه عرب و چه کرد چه ترکمن و چه مسیحی خواست تا علیه طرح تجزیه کشور در یک صف بایستند و با هم متحد باشند.

وی افزود: ما با سیاست پیروی کردن از هر کشور دیگری مخالفیم چراکه عراق یک کشور محوری بزرگ در منطقه است. همچنین با مداخله بیگانگان در امور خود مخالفیم و تلاش می‌کنیم تا عراق همواره سربلند و عزیز باقی بماند.

انتهای پیام

کد N824390

وبگردی