آفتاب

واکنش نخست وزیر عراق به تصرف رمادی از سوی داعش

واکنش نخست وزیر عراق به تصرف رمادی از سوی داعش

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه گروه تروریستی داعش به‌زودی در رمادی و الانبار شکست خواهد خورد، گفت: جنایاتی که داعش مرتکب می‌شود، آخرین تلاش‌های این گروه تروریستی برای جبران شکست‌های خود و بالا بردن روحیه اعضایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص نفوذ تروریست‌های داعش به شهر رمادی مرکز استان الانبار از همه روسای گروه‌های سیاسی، مقامات و نمایندگان عراق دعوت کرد در میادین نبرد با داعش از نیروهای عراقی حمایت کنند و از آنچه که نبرد را از مسیر درستش منحرف می‌کند، دوری کنند چراکه دشمن مردم عراق یکی است.

العبادی افزود: نیروهای مسلح عشایر عراقی در رمادی و الانبار به بهترین وجه در مقابل داعش ایستادگی می‌کنند و به زودی داعش، پس از شکست‌های خود در تکریت و صلاح‌الدین که در واقع آغاز فروپاشی این گروه تروریستی است، در الانبار نیز شکست خواهد خورد. در حال حاضر نیروهای عراقی به کمک داوطلبان مردمی، برای آزادسازی بیجی تلاش می‌کنند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: وحدت کلمه و مواضع محکم، قوی‌ترین سلاح در دست مردم عراق است و دشمن تلاش می‌کند به اتحاد ملی ضربه بزند.

وی با دعوت از مردم عراق برای اتحاد زیر پرچم این کشور و کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرد: ایجاد تفرقه میان عراقی‌ها بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به داعش بدهیم و ما هرگز اجازه بروز چنین فتنه‌ای را نمی‌دهیم و با هر اقدامی در این راستا مقابله خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی در منطقه الاعظمیه هرگز به نتیجه نرسید، تاکید کرد: ما هرگز نمی‌پذیریم که هیچ عراقی‌ای مورد اهانت قرار گیرد و علمای دینی اهل تسنن و تشیع عراق برای مهار بحران و همچنین رسانه‌ها برای ایجاد وحدت در عراق و مقابله با فتنه‌انگیزی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

العبادی در پایان گفت که دولت عراق تمام تلاش خود را برای دفاع از خاک این کشور و مردمش انجام می‌دهد.

5252

کد N824366

وبگردی