آفتاب

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه و حزب‌الله در ارتفاعات قلمون و فرار ترویست‌ها

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه و حزب‌الله در ارتفاعات قلمون و فرار ترویست‌ها

حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه پس از عقب راندن تروریست‌های جبهه النصره، به پیشروی‌های خود در رشته کوه‌های الباروح و گذرگاه الفتله در ارتفاعات قلمون ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه با همکاری نیروهای حزب‌الله لبنان در قلمون کنترل کامل رشته کوه‌های الباروح و گذرگاه الفتله را به دست گرفتند. مناطقی که به کنترل ارتش سوریه و حزب‌الله درآمده است شهر راس المعره را به ارتفاعات نحله لبنان متصل می‌کند.

در حال حاضر بیشتر مساحت بلندی‌های راس المعره در کنترل ارتش سوریه و حزب الله است و با پیشروی‌های صورت گرفته، تروریست‌ها با تحمل شکست‌های سنگین پا به فرار گذاشتند. هم چنین دو سامانه نظامی متعلق به تروریست‌ها به همراه نیروهای داخل آن منهدم شدند.

با آزاد سازی عسال الورد و الجبه و طلعه موسی اکنون ارتفاعات الباروح به شکل کامل به لیست مناطق آزاد شده در قلمون افزوده می شود.

این در حالی است که درگیری‌ها در ارتفاعات راس المعره و فلیطا ادامه دارد و مرکز تجمع تروریست‌ها در طلعه موسی به شدت مورد هدف ارتش قرار گرفته است. نیروهای پیاده نظام ارتش در بلندی‌های قلمون با تروریست‌های جبهه النصره درگیر شده‌اند و مقاومت لبنان نیز با استفاده از موقعیت استراتژیک بلندی‌ها مراکز تجمع تروریست‌ها را در عرسال، فلیطا، المعره و الباروح هدف قرار داده است.

اطلاعات به دست آمده از قلمون حاکی از آن است که تروریست‌های النصره از جمله چند تن از رهبران آن به ارتفاعات مرطبیا واقع در میان ارتفاعات فلیطا و راس المعره گریخته اند.

از سمت لبنان پیشرو‌ی‌های نظامی ادامه دارد و بلندی‌های ضهر الهوا واقع در شمال شرق شهر یونین لبنان به کنترل کامل ارتش سوریه و حزب‌الله درآمد و رشته کوه‌های شرقی لبنان به جز عرسال به طور کامل آزاد شدند. با عقب ‌نشینی تروریست ها از سمت جنوب شرق ارتفاعات عرسال، در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان النصره و داعش در این منطقه وجود دارد.

حزب‌الله موفق شده فاصله 40 کیلومتری میان بلندی بریتال تا یونین را آزاد سازد و روستاهای واقع در این منطقه را از خطر النصره دور سازد. در حال حاضر تنها ارتفاعات شهر عرسال که پناهگاه آخر این تروریست ها محسوب می‌شود، باقی مانده است.

انتهای پیام

کد N824327

وبگردی