آفتاب
آصفری:

تیم مذاکره کننده جلوی سوءاستفاده آمریکا بعد از توافق را بگیرد

تیم مذاکره کننده جلوی سوءاستفاده آمریکا بعد از توافق را بگیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها از تیم مذاکره کننده هسته‌یی خواست در روند مذاکرات به گونه‌ای عمل کندکه جلوی سوء استفاده و فریب کاری آمریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای نیز گرفته شود.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا،با اشاره به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر نگرانی کشورهای منطقه از ایران به دلیل حمایت از بشار اسد ، حزب‌الله و جنبش مقاومت گفت: نگرانی‌های ملت‌های دنیا از حزب‌الله و جنبش مقاومت نیست، بلکه از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا از منطقه است. دنیا از سیاست‌های خصومت‌طلبانه آمریکا و اسراییل و یکه تازی آنها علیه کشورهای دیگر و تجاوز به عراق ،افغانستان ، سوریه و بحرین نگران است.

وی افزود: نه تنها ملت‌های دنیا از حزب‌الله و جنبش مقاومت نگرانی ندارند بلکه هر فرد ازادی خواهی خود را عضوی از جنبش مقاومت و حزب‌الله می‌داند وبه آن افتخار می‌کند. هیچ کس سراغ ندارد که جنبش مقاومت یا حزب‌الله عملیات تروریسی علیه کشوری انجام داده باشد بلکه آنها حداکثر به دنبال دفاع از کشورشان بودند و جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشور خود را گرفتند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید توجه داشته باشند که درروند مذاکرات به گونه‌ای عمل کند تا جلوی سوء استفاده آمریکایی‌ها بعد ازمذاکرات هم گرفته شود و آنها نتوانند با فریب کاری بعد از رسیدن به توافق هم موضوع تحریم‌ها را مطرح کنند. بلکه جلوی زیاده خواهی آنها گرفته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکهآمریکایی‌ها به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای هستند خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست امتیاز بیشتری به آنها بدهد و چه توافق صورت گیرد یا نه، ما دست از حمایت از آرمان‌های خود و دفاع از حزب‌الله لبنان جنبش مقاومت بر نمی‌داریم.

آصفری در پایان با تاکید بر این که افکار عمومی در آمریکا به دنبال حل مساله‌ی هسته‌یی از طریق مذاکره است، رجز خوانی‌های آمریکا را برای امید بخشی به رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام

کد N824307

وبگردی